Vandaag maakt Deliveroo bekend dat Amazon een nieuwe gedeelde financieringsronde van USD 575 miljoen Series G leidt, naast bestaande investeerders T. Rowe Price, Fidelity Management & Research Company, en Greenoaks. Dit brengt het totaal van de investeringen in Deliveroo tot op heden op USD 1,53 miljard.
Met deze financiering zal Deliveroo blijven bouwen aan haar service, waarbij klanten het eten krijgen waar en wanneer zij willen. Tevens wordt er nog meer werk voor bezorgers gecreëerd en worden restaurants geholpen om hun bedrijf te laten groeien door nog meer nieuwe klanten te bereiken.
Deze nieuwe investering zal bijdragen aan:
De groei van het tech team van Deliveroo, gevestigd in het hoofdkantoor in Londen, en zo meer hooggekwalificeerde banen creëren, het voortbouwen op de groeiende reputatie van Londen als ‘tech hub’.
Uitbreiding van het bereik van Deliveroo zodat het de service aan meer klanten kan aanbieden.
Verdere innovatie in de ‘food’-sector, onder andere door middel van ‘Editions’ (op bezorging gerichte keukens) en nieuwe concepten die restaurants helpen om uit te breiden naar nieuwe gebieden tegen lagere kosten en met minder risico's, waardoor er meer keuze is in de lokale wijken.
Ontwikkeling van nieuwe producten voor klanten om een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden, meer ondersteuning voor restaurantpartners en nieuwe mogelijkheden om bezorgers flexibel en goed betaald werk te bieden.
Creëren van banen
Will Shu, oprichter en CEO van Deliveroo, zei: "Deze nieuwe investering zal Deliveroo helpen om te groeien en om klanten nog meer keuze te bieden, afgestemd op hun persoonlijke voorkeuren, om restaurants meer mogelijkheden te bieden om te groeien en hun activiteiten uit te breiden, en om meer flexibel en goed betaald werk voor bezorgers te creëren. Amazon is voor mij en voor ons bedrijf een inspiratiebron geweest en we kijken ernaar uit om samen te werken met zo'n klantgerichte organisatie. Dit is geweldig nieuws voor zowel de tech- als de restaurantsector en het gaat bijdragen aan het creëren van banen in alle landen waar we actief zijn.” Overigens is niet iedereen ervan overtuigd dat deliveroo 'banen' creëert, aangezien de werkwijze leidt tot inzet van 'zzp'ers', die dus feitelijk geen baan hebben bij het bedrijf.