Sinds de opening van het eerste Hard Rock Cafe in Londen op 14 juni 1971, heeft Hard Rock International zich gepositioneerd als een van de grootste bedrijven ter wereld. Het merk begint dit jubileumjaar met het bekend maken van een nieuw partnership met voetballer Lionel Messi, die de komende vijf jaar als merk ambassadeur naar buiten zal treden: de eerste atleet die een partnership aangaat met Hard Rock.
Dit partnership gaat terug naar Hard Rock’s roots: de wereldberoemde t-shirts kwamen tot bloei toen het oorspronkelijke Londense Cafe begin jaren '70 het plaatselijke voetbalteam ging sponsoren. Op het team T-shirt stond alleen het Hard Rock logo. De extra shirts werden teruggebracht naar het Cafe en daarna weggegeven aan loyale klanten. Uiteindelijk moest het restaurant een aparte kiosk inrichten om aan de vraag te kunnen voldoen. Tot de dag van vandaag is het Hard Rock Classic t-shirt nog steeds een integraal onderdeel van de identiteit van het merk.
Merchandise
Als onderdeel van dit nieuwe partnership heeft Hard Rock ook een nieuwe collectie merchandise onthuld, die geïnspireerd is op onze nieuwe ambassadeur. Naast het speciale 50th anniversary logo, zullen op de kleding ook een aantal van Messi’s karakteristieke symbolen staan zoals de leeuw, het nummer 10 en zijn eigen logo.
“De afgelopen 50 jaar is het Hard Rock merk uitgegroeid tot een van de meest geliefde en bekendste merken ter wereld met een cafe, hotel of casino in 68 landen", zegt Jim Allen, chairman of Hard Rock International. "Toen we ons vijftigste jubileum bereikten, wisten we dat we een partnership moesten aangaan met een icoon om zo op een nieuwe en onverwachte manier ons 50-jarige bestaan te vieren. En wie beter dan de legendarische Lionel Messi.”
“Ik voel me vereerd om een partnership aan te gaan met zo’n beroemd merk als Hard Rock en vooral op dit historische moment: het 50-jarig jubileum!”, zegt Lionel Messi. “Sport en muziek zijn een integraal onderdeel van mijn leven, een perfecte combinatie tussen mijn beroep en mijn vrije tijd. Deze te kunnen combineren is een groot succes en ik ben erg blij dat ze mij hebben gevraagd voor deze speciale gebeurtenis. Het is een eer om de eerste atleet te zijn die een partnership aangaat met een merk dat een verleden heeft in het samenwerken met muzieklegendes."
Allen en Messi hebben deze overeenkomst bezegeld met een originele geschenkenuitwisseling. Messi heeft hem een gesigneerde replica van zijn Gouden Bal gegeven, een gebaar dat Allen heeft beantwoord met een speciaal voor hem ontworpen gitaar. Een replica van deze gitaar, gesigneerd door de speler, zal tentoon worden gesteld in een nader te noemen Hard Rock pand en zal zo onderdeel worden van de kostbaarste muziekinstrumentenverzameling ter wereld."
Live Greatness
Het partnership is onderdeel van 'Live Greatness', de nieuwe campagne die Hard Rock heeft gelanceerd tijdens hun vijftigjarige jubileum, die een 'voor en na' van het merk laat zien en zo het verleden eer aandoet en tegelijkertijd een baken van licht laat schijnen richting de toekomst.
Als onderdeel van de campagne maakt Messi zijn debuut als ambassadeur door in een commercial op te treden, waarin hij zijn skills met de bal laat zien te midden van de gekoesterde memorabilia van het merk.
Het 50-jarig jubileum van Hard Rock vieren
14 juni 2021 markeert het 50-jarig jubileum van het Hard Rock Cafe dat zijn deuren opende in 1971 in Londen. Om deze mijlpaal luister bij te zetten zal het Hard Rock Cafe Amsterdam op het Max Euweplein de Country Burger aanbieden voor €0.71 tussen 12:00 en 13:00 & van 17:00 tot 18:00. De burger is voor deze dag speciaal toegevoegd aan het menu, aangezien dit de burger is die werd verkocht toen het Hard Rock Cafe in Londen opende.
Over Hard Rock
Isaac Tigrett en Peter Morton, Twee muziekliefhebbende Amerikanen, stichtten op 14 juni 1971 het eerste Hard Rock Cafe in een oude Rolls Royce showroom in Londen. Nadat Eric Clapton had gevraagd zijn gitaar in die locatie op te hangen, kregen Tigrett en Morton het idee om muziek, memorabilia en voedsel te combineren voor een onvergetelijke klantervaring.
50 jaar later later is Hard Rock uitgegroeid tot één van de bekendste en geliefste merken in de wereld. Begonnen in Londen en nu inmiddels aanwezig in 68 landen met cafés, hotels en casino’s . Natuurlijk ontbreekt Amsterdam ook niet in de rij van steden waar een Hard Rock is. Het Hard Rock Cafe vindt je op het Max Euweplein en het Hard Rock Hotel bij het Leidseplein op de Leidsekade.