Een restaurant in Australië is erg vooruitstrevend op het gebied van toepassen van moderne technologie in de horeca. Gasten van de eetgelegenheid kunnen namelijk hun bestelling laten opnemen via een iPad. Restaurant Global Mundo Tapas in Sydney heeft een eigen applicatie voor de iPad gemaakt. Met het softwareprogramma kunnen gasten het aanbod van het restaurant doorbladeren. En dat niet alleen, men kan via draadloos internet de bestelling naar de keuken verzenden. Daarnaast laat de applicatie ook nog eens zien welke wijnen het best bij de gekozen maaltijd passen. Kenners zeggen dat steeds meer restaurants dit idee zullen overnemen.
*Teller staat op 2 miljoen*
Computerbedrijf Apple, uitvinder van de iPad, deelde onlangs mee dat het bedrijf binnen 60 dagen 2 miljoen stuks van het apparaat heeft verkocht.
In Nederland opereert het bedrijf Grenos al enige tijd met een zelfde soort initiatief, "de Otoucho":http://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/bestellen-via-de-touchscreen-menukaart/.
~Frank Lindner~
iPad vervangt menukaart
7 juni 2010