Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is per 1 april 2010 officieel partner van Sport & Zaken, een stichting die sportbonden, - verenigingen en topsporters duurzaam wil versterken met kennis en expertise van het bedrijfsleven. De belangenbehartiger van 20.000 horecaondernemers zet deze stap vanuit haar overtuiging dat sport bijdraagt aan een gezonde samenleving. De basis voor een goed sportklimaat wordt gelegd bij de georganiseerde sport, die KHN met dit partnership steunt.
*Hart voor sport*
"Sportbonden en sportverenigingen vormen de basis voor sportend Nederland. Wij hebben hart voor de sport en vinden het belangrijk om daar een bijdrage aan te leveren", aldus Lodewijk van der Grinten, directeur van KHN.
Horeca en sport is voor Koninklijke Horeca Nederland een logische combinatie. Voor een gezonde levensstijl zijn genieten, beleven en bewegen van groot belang. Deze aspecten komen zowel in horeca als sport terug. Koninklijke Horeca Nederland heeft acht jaar geleden mede daarom besloten een nieuwe sector op te richten; Toerisme, Recreatie, Sport & Cultuur. "De horeca is letterlijk topsport", aldus Ruud Vismans, voorzitter van deze sector.
*Horeca en sport gaan samen*
Koninklijke Horeca Nederland hoopt met het partnerschap haar medewerkers en ondernemers te inspireren. Lodewijk van der Grinten: "Sport levert ook een bijdrage aan de horeca. Denk maar aan de vele sportevenementen zoals het WK voetbal, die Nederlanders massaal met zn allen kijken in de horeca. De horeca werkt daarom graag samen met de sport. Bijvoorbeeld door via Sport & Zaken advies te geven aan sportorganisaties."
~Frank Lindner~
KHN partner van Stichting Sport & Zaken
31 maart 2010