In de wereld van hospitality draait het allemaal om het leveren van perfecte service aan je gasten. Dit geldt voor elke professional in de hospitality: hotel managers, restaurant chefs, evenementenplanners of reisbureaus. De klant verwacht een goede service en het is aan jou om die service te leveren. De klant is natuurlijk koning bij u, maar u bent helaas niet de baas over alles in uw bedrijf.
Onverwachte situaties komen wel vaker voor en dan moet u daar maar mee om zien te gaan. Afhankelijk van de ernst van de situatie en de stemming van uw klant, kan dit leiden tot serieuze problemen. Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is daarom essentieel om uw bedrijf te beschermen tegen invloeden van buitenaf. In dit artikel leest u alles over het belang van zo’n verzekering en waarom u uw bedrijf moet beschermen met zo’n verzekering!
Bescherming tegen financiële verliezen
Een foutje is snel gemaakt. Naast hospitality professional bent u natuurlijk ook gewoon een mens. En ondanks al uw ervaring kan er altijd iets misgaan. Het kan gaan om een dubbele reservering, een miscommunicatie over dieetvoorkeuren, een vertraging in de service of een personeelslid dat niet aan de wensen van de klant voldoet. Het kan allemaal gebeuren, maar het leidt wel tot ontevreden gasten. En het kan zelfs zo ver gaan dat deze ontevreden klant overgaat tot wettelijke stappen en een schadeclaim indient tegen uw bedrijf. Dat is niet prettig en het kan veel stress veroorzaken voor u en uw bedrijf. Met een beroepsaansprakelijkheidsverzekering beschermt u uw bedrijf tegen de financiële gevolgen van zo’n schadeclaim.
Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor uw eigen gemoedsrust
Uw bedrijf is uw kindje. U werkt hard om uw merk op te bouwen en uw netwerk te vergroten. Dan wilt u uw lot natuurlijk niet in de handen van buitenstaanders leggen. U doet uw best om altijd de klant voorop te stellen, u rent de benen onder het lijf uit, maar soms zit het even niet mee. Als u weet dat u een beroepsaansprakelijkheidsverzekering achter de hand hebt, is het een stuk makkelijker om te ontspannen en te focussen op de dagelijkse bezigheden die komen kijken bij het runnen van een bedrijf. Weten dat u geen onnodige risico’s loopt, maakt het ook een stuk makkelijker om te genieten van uw werk en zelfvertrouwen uit te stralen naar uw klanten.
Verzekerd van geloofwaardigheid en betrouwbaarheid
In de hospitality is de klant koning. Maar buiten de klant moet u ook een goed netwerk hebben van partners en andere ondernemers. Het hebben van een goede verzekering straalt professionaliteit uit naar partijen die mogelijk met u samen willen werken. Deze verzekering toont aan dat u uw bedrijf serieus neemt en u bereid bent om te investeren in de veiligheid en toekomst van dit bedrijf. Dit zijn allemaal dingen waar bedrijven naar kijken voordat ze een samenwerking aangaan. Daarnaast lopen zij ook een risico door met u samen te werken als u niet goed verzekerd bent. En de meeste ondernemers zijn geen fan van onnodige risico’s met geld waar ze hard voor hebben gewerkt.
Soms hebt u geen keuze
In sommige gevallen kan een beroepsaansprakelijkheidsverzekering ook verplicht zijn. U hebt dan als ondernemer geen keuze, dan moet u zo’n verzekering afsluiten om te voldoen aan de vereisten van de overheid of de brancheorganisatie. Doet u dit niet dan kun u uw vergunning verliezen of zelfs boetes krijgen. Dat wilt u natuurlijk te allen tijde voorkomen. Vertrouw er ook maar op, dat als zo’n verzekering verplicht is, dat dit niet zonder reden wordt gedaan. Het voordeel van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is dat u deze volledig kan afstemmen op de behoeften van uw bedrijf. U kunt de dekking afstemmen op uw activiteiten zodat u niet betaalt voor dingen die u niet nodig hebt. Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is dus veilig, effectief, kostenefficiënt en soms gewoon verplicht. Maak de juiste keuze en sluit gewoon die verzekering af!