Deze zomer sluit RIJKS Restaurant de deuren voor een grote renovatie. Om daarna te openen met een nieuw interieur én een nieuwe kaart. In deze periode, vanaf eind augustus, werken Joris Bijdendijk, Friso van Amerongen en Yascha Oosterberg op een tijdelijke locatie op de Zuidas in Amsterdam. Met de pop-up van RIJKS Restaurant, werken de chefs naar het nieuwe RIJKS dat eind oktober de deuren opent op het oude en vertrouwde plekje in het Rijksmuseum.
Tijd voor ontdekking
De pop-up van RIJKS Restaurant opent aan het Gustav Mahlerplein 1B, waar wekelijks nieuwe gerechten worden toegevoegd aan de menukaart vol RIJKS-klasssiekers. "De pop-up is misschien wel de laatste kans om enkele signature dishes van het huidige RIJKS te proeven. We gaan deze tijdelijke locatie gebruiken om samen met het team nieuwe producten, combinaties en bereidingswijzen te ontdekken die we in het nieuwe RIJKS op de kaart gaan zetten. Heel gaaf, want als gast kan je dus zomaar een primeur geserveerd krijgen! We werken op deze manier toe naar de nieuwe selectie, zodat we eind oktober onze gasten weer die ene unieke ervaring kunnen geven", aldus Executive Chef Joris Bijdendijk.
Alleen voor het oog
Om de verrassing van de nieuwe gerechten tot de opening te bewaren wordt gasten verzocht geen foto's te maken van het diner. Joris: "We werken deze zomer toe naar een grande finale in oktober en daar horen verrassingen bij. Het nieuwe RIJKS wordt spectaculair, een casual restaurant met een nieuwe selectie high end gerechten en een mooie line-up. Een plek waar gasten zich relaxed en welkom voelen. Een plek waar het bruist."
Vertrouwde RIJKS-fundament
Ook in de tijdelijke pop-up van RIJKS is het fundament leidend: het Nederlands culinair erfgoed met oer-Hollandse producten voert daar de boventoon op de kaart en er wordt alleen met de állerbeste en duurzame producten gewerkt.
Het interieur van het RIJKS Restaurant verhuist mee naar de pop-up. "Het is een gegeven dat we duurzame en toekomstbestendige keuzes moeten maken en daarin kunnen wij als restaurant een grote rol spelen. Niet alleen in onze productkeuze houden we hier rekening mee, maar bijvoorbeeld ook in het interieur", sluit Joris af.
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante restaurantnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.