Lancering van de Dry Aged Biet Chefs Club: Een revolutie in de food service

Auteur: Redactie
Duurzaamheid Ondernemen 11 juli 2024
Lancering van de Dry Aged Biet Chefs Club: Een revolutie in de food service Geert-Jan Vaartjes, Gijs Kemmeren en Yannick Roodhof

Op dinsdag 8 juli is de innovatieve Dry Aged Biet Chefs Club officieel gelanceerd, een unieke samenwerking tussen vier vooraanstaande topchefs: Yornie van Dijk, Geert-Jan Vaartjes, Yannick Roodhof en Gijs Kemmeren. De Chefs Club is opgericht met als doel de Dry Aged Biet te promoten binnen de foodservice en andere chefs te inspireren om de Dry Aged Biet op de kaart te zetten.

De Dry Aged Biet is een vernieuwend product ontwikkeld door Gijs Kemmeren, de founder van deze bijzondere biet. Door een zorgvuldig gecontroleerd rijpingsproces, vergelijkbaar met de technieken gebruikt voor dry aged vlees, ontstaat er een bijzondere, bijna ossenhaas achtige, structuur. Dit proces resulteert in een intensere smaakbeleving en een veelzijdigheid die de biet verheft tot een uniek ingrediënt. Het product is veelzijdig en kan zowel ingezet worden in de reguliere keuken als in de vegetarische en vegan keuken. De Dry Aged Biet kent, naast de biet wordt alleen een snufje zeezout toegevoegd. De bieten die gebruikt worden, komen van de Flevolandse gronden en zijn 100 procent biologisch. Een puur Nederlands product!

Campagne

De lancering van de Dry Aged Biet Chefs Club markeert het begin van een grootschalige campagne gericht op de promotie van de Dry Aged Biet binnen de horeca- en foodservicesector. De leden van de Chefs Club willen andere chefs inspireren en informeren over de culinaire mogelijkheden van de Dry Aged Biet en hen aanmoedigen dit oer Hollandse product op te nemen in hun menu's. Naast de Chefs Club is er ook een samenwerking met Gastronomixs waarbij inspiratie voorop staat. Hier zijn zes componenten te vinden die op ieder menu een plek kunnen krijgen. Daarnaast zal de Dry Aged Biet breed zichtbaar zijn tijdens Gastvrij Rotterdam, de Dry Aged Biet zal onderdeel zijn van de finale van de Green Chefs Hat en ook van het bijzondere event van We’re Smart Green Guide. Eind september zal er een Oogstfeest georganiseerd worden op de boerderij in Zeewolde om chefs en de vakpers kennis te laten maken met de Dry Aged Biet.

Topchefs van de Chefs Club

Yornie van Dijk; Restaurant Basiliek* - 5 Radijzen

Bekend om zijn innovatieve benadering van de moderne keuken, Yornie brengt zijn expertise en creativiteit naar de club om nieuwe en spannende gerechten te creëren met de Dry Aged Biet.

Geert-Jan Vaartjes; Restaurants Oan Tafel en Ode Dokkum - 3 Radijzen

Met zijn uitgebreide ervaring in zowel nationale als internationale keukens, zal Geert-Jan zijn kennis en passie inzetten om de veelzijdigheid van de Dry Aged Biet te demonstreren.

Yannick Roodhof; Restaurant Sukerieje - 3 Radijzen

Yannick staat bekend om zijn verfijnde kookstijl en oog voor detail. Hij zal zich richten op het ontwikkelen van verfijnde gerechten die de unieke eigenschappen van de Dry Aged Biet optimaal benutten.

Gijs Kemmeren; Restaurant Vannu

De man achter de Dry Aged Biet, Gijs combineert zijn innovatiekracht en diepgaande productkennis om chefs te ondersteunen en te inspireren bij het gebruik van deze bijzondere biet.

Op de menukaart

In de komende tijd zullen de leden van de Dry Aged Biet Chefs Club inspirerende recepten ontwikkelen met de Dry Aged Biet. Deze gerechten zijn van allerlei niveaus zodat er voor iedere chef iets tussen zit wat bij zijn of haar type restaurant past. De Dry Aged Biet is een veelzijdig product en veel chefs hebben het product al op de menukaart.

De Dry Aged Biet Chefs Club streeft ernaar om de grenzen van culinaire innovatie te verleggen en chefs te inspireren met de veelzijdigheid en de bijzondere smaak en textuur van de Dry Aged Biet. Met de steun van deze getalenteerde chefs, zal deze campagne een aanzienlijke impact hebben op de manier waarop dit product wordt gezien en gebruikt in de horeca- en foodservicesector. 

Fotocredits: Charlotte Mauritz 

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste restaurantnieuws en twee keer per week de digitale nieuwsbrief van De RestaurantKrant ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

Overig nieuws