Het einde van het jaar komt in zicht en de trendlijstjes voor 2025 verschijnen weer volop. Speciaal voor de lezers van de Restaurantkrant heb ik het i...
Op maandag 7 oktober was het dan eindelijk zover: na anderhalf jaar stilte was er weer een Michelinuitreiking. Dit jaar was de uitreiking weer terug i...
Onlangs mocht ik weer een mooie podcast opnemen met producent/teler Gerjan Snippe van Biobrass in Zeewolde. Biobrass is een biologisch teelt- en hande...
Veel chefs zijn alweer bezig met de najaarskaart en de feestdagenkaart. Maar het samenstellen van een nieuwe kaart wordt steeds lastiger. Zeker als je...
Onlangs mocht ik te gast zijn bij de opening van Restaurant Ode in Dokkum, de prachtige nieuwe zaak van chef Geert-Jan Vaartjes. Restaurant Ode is alw...
Steeds meer gasten kiezen voor alcoholvrij wanneer ze een bezoek brengen aan de horeca. De alcoholvrij- en 0.0-trend blijft maar groeien en hierdoor k...
Bijna dagelijks verschijnt er weer een nieuwsbericht over Gen Z. Afgelopen week deelde Group7 een bericht dat de Nederlandse en Belgische foodservice...
Onlangs was ik bij de themabijeenkomst ‘De Toekomst van de Horeca’, georganiseerd door de Association Food & Beverage Management (AFBM...
Afgelopen week was het na vier jaar eindelijk weer zover. De Culinary Olympics 2024, ook wel bekend als IKA, vonden plaats in Stuttgart tijdens de hor...
Tijdens de afgelopen Horecava hebben we de eerste stappen van AI binnen de horeca en de foodservice kunnen zien. Het lijkt erop dat AI nu eindelijk oo...
Het grootste netwerkevent van het jaar, Horecava, staat alweer voor de deur. Van 8 tot en met 11 januari staat de RAI volledig in het teken van de hor...
Mijn laatste column sloot ik af met de zin: Op naar de volgende hype! Nou daar is hij, de volgende hype heeft zich al aangediend, De crompouce en al h...
De 2023 editie van Gastvrij Rotterdam is er weer één voor in de boeken; het 10-jarig bestaan van de beurs, iedere dag een prachtig gevul...
Onlangs was ik bij dé hotspot op Ibiza, Oku Restaurants. Voor de meesten onder ons geen vreemde naam. Voor mijn gevoel is ongeveer half culinai...
Social media is steeds belangrijker voor de horeca om zich goed te positioneren. Iedereen heeft een telefoon in zijn zak, en social media is de belang...