De dranktrend van dit jaar is gin. Dat vertelde Vincent van Dijk, trendwatcher, tijdens zijn presentatie 'Horecatrends 2012' op de Horecava. Ook vertelde hij dat de consument niet bang wordt van
de recessie. "Verras de consument en laat duidelijk weten welk product je in huis hebt", aldus de trendwatcher. Van Dijk noemde zijn trendlist de 'Happy Recessie'.
*Bistro*
De bistro is weer helemaal terug, aldus Van Dijk. "Restaurants lopen leeg. Mensen willen duidelijkheid en kiezen daarom voor een goed stuk vlees. De combinatie steaks en bier wordt het helemaal."
*Happy Recessie*
Van Dijk noemde zijn trendlist Happy Recessie. De horeca kent een moeilijke periode en 2012 zal ook een moeilijk jaar worden. Maar de consument wil een positieve draai geven aan deze recessie. De consument heeft nog geld, maar geeft het alleen bewuster uit, aldus de trendwatcher.
*Flexibel en verrassen*
Taak aan de horeca is om dit jaar de consument de verbazen en te verrassen. Maak duidelijk welk product je verkoopt, wees creatief en ga de samenwerking aan met andere bedrijven. De consument is trouw, dus zorg ervoor dat zij jouw ambassadeurs worden.
~Myrtille Vromans~
Gin wordt de drank van 2012
11 januari 2012