Nederland is een franchiseformule rijker: Kokkie, met acht locaties al een regionale speler in het oosten van Nederland, zet in op groei en introduceert een soft-franchiseformule. De
formule is gebaseerd op het succes van de huidige zaken. De nieuwe speler in de markt onderscheidt zich onder meer door een lage instap en goede persoonlijke begeleiding.
*Praktijkgericht en passend*
Martin Kniest van franchiseorganisatie Kokkie over de introductie: Wij zijn met de Kokkie-formule al 35 jaar actief in de stedendriekhoek Apeldoorn, Deventer, Zutphen en weten waar we het over hebben. Die kennis en de sterke en herkenbare formule willen we delen met andere ondernemers.
*Ruimte voor beslissingen*
Kniest benadrukt dat Kokkie geen formule is die alles bepaalt, maar dat de ondernemer veel eigen ruimte houdt: Wij stimuleren ondernemers om dat te doen wat het beste past bij de locatie en de kwaliteiten van de franchisenemer zelf.
*Ondersteuning in de praktijk*
De mensen van Kokkie kruipen in nieuwe zaken zelf achter de counter om ondersteuning te geven in de bedrijfsvoering en te adviseren over de producten en gerechten op het menu. Op deze manier kunnen ondernemers zich de formule snel eigen maken, terwijl deze wel zelf aan het stuur blijft, zo laat Martin Kniest weten.
*Introductiefilm franchiseformule*
*"Maandelijkse fee geen drempel"*
Martin Kniest, Kokkie Franchise: Onze uitstraling is sterk en herkenbaar, maar we doen meer dan raamstickers, vlaggen en a-bakjes leveren. Omdat er al acht vestigingen bestaan hebben we duurzame relaties met leveranciers en bieden we ondernemers inkoopvoordeel en een krachtig collectief met betrokken ondernemers. De fee van 100 euro per maand is in verhouding met de geboden mogelijkheden geen drempel om in te stappen."
~Frank Lindner~
Kokkie wordt franchiseformule
13 februari 2012