Tijdens Gastvrij Rotterdam maakte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bekend dat zij het initiatief heeft genomen voor het nieuwe reserveringsplatform BookDinners. BookDinners is hét reserveringsplatform van, voor en door restaurants. Dit nieuwe initiatief spreekt veel restaurants aan, want er zijn nu al 1200 restaurants actief op BookDinners. Begin 2018 lanceren we BookDinners richting de Nederlandse consument. We streven er naar dat halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn.
BookDinners is een initiatief van KHN en een groot aantal partijen, waaronder de Samen-werkende Horeca Ketens, TheNext Table, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo, CPI (Centrum voor Publieke Innovatie) en HorecaDNA. De grootste kracht van dit platform is dat restaurants weer zelf de regie krijgen. Ze kunnen met BookDinners zelf bepalen waar ze als restaurant voor staan, welke marketingacties ze gaat doen en wanneer. Bovendien kunnen restaurants rechtstreeks communiceren met hun (toekomstige) gasten. Dat is voor restaurants erg belangrijk, omdat mensen zich steeds meer online oriënteren, online een tafel reserveren en erg gericht zijn op promoties of specials.
BookDinners: van, voor en door restaurants
Op dit moment hebben 1200 restaurants zich aangesloten om deel te nemen aan BookDinners. Onze ambitie is dat er halverwege 2018 minimaal 3000 restaurants aangesloten zijn. We zijn dus op 40% van onze doelstelling en met de huidige inspanning zullen de komende weken nog meer restaurants zich aanmelden.
Restaurants die willen deelnemen, kunnen dat tot halverwege 2018 gratis doen. Vanaf dat moment betalen deelnemers een vast laag bedrag per maand.
Over BookDinners en haar partners
BookDinners is een nieuw branche-initiatief van KHN, SHK (Samenwerkende Horeca Ketens), BookDinners (online-platform), CPI (Centrum voor Publieke Innovatie), HorecaDNA en de software-partners TheNext Table, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve en Resengo. Het platform staat open voor nieuwe partners, waarbij KHN directe invloed heeft op dat het platform in het belang van de restaurants blijft opereren, zoals op de prijsstelling, op vindbaarheid en eerlijke reviews van echte gasten.