Vorige week werden tijdens het jaarlijkse nieuwsjaarevent van De Beren de omzetcijfers van 2017 bekend gemaakt. De horecaketen opende afgelopen jaar maar liefst acht nieuwe vestigingen. Dankzij de goede prestaties van alle nieuwe en bestaande vestigingen is de omzet van de horecaketen met 35% gegroeid ten opzichte van 2016. Ad Schaap, eigenaar van De Beren restaurants vertelt: "Dit is een prestatie waar we ontzettend trots op zijn. Mede door de juiste mensen om ons heen te verzamelen, bereiken wij met elkaar wat we willen en bepalen we ons eigen succes. Samen met de franchisenemers, managers en alle medewerkers weten we De Beren elk jaar naar een hoger niveau te tillen."
Toekomstplannen voor 2018
In 2017 opende De Beren nieuwe vestigingen door heel Nederland. Waar de keten voorheen vooral bekend was in Zuid-Holland, de regio waar ‘De grote Berendroom’ 34 jaar geleden begon, genieten zij nu van landelijke naamsbekendheid. Het doel voor het nieuwe jaar is om minimaal vijftien vestingen te openen door het hele land. Hiervoor timmeren zij hard aan de weg: deze maand opent De Beren een zaak in Apeldoorn en in april opent een vestiging in Groningen. Het geheim van het succes van deze horecaketen? Martijn Jansen, eigenaar van De Beren bezorgrestaurants vertelt: "als ondernemers blijven wij onszelf ontwikkelen en uitdagen: voor ons bestaan er geen grenzen in het groeien en dromen. Daarnaast vinden we het belangrijk om naar onze medewerkers te kijken wanneer het goed gaat, en in de spiegel te kijken als het slecht gaat, niet andersom."
Een restaurantmerk met een sterke persoonlijkheid. Het typisch Rotterdamse horecaconcept De Beren staat bekend om haar kwalitatieve royale gerechten voor een vriendelijke prijs. De Beren startte in 1984 met de opening van een eetcafé op de Noordsingel in Rotterdam. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een succesvolle horecaformule met restaurants en bezorgrestaurants door heel Nederland.