Restaurant Antichic in Rotterdam heeft tijdens de speciale KiKa-week 1.200 euro opgehaald. Van 27 februari tot en met 9 maart organiseerde de zaak de actieweek als alternatief voor de Restaurant Week.
*Steentje bijdragen*
Met dit bedrag zijn 240 stenen gekocht voor de bouw aan het Prinses Máxima Centrum voor Kinderoncologie dat in 2015 wordt geopend in Utrecht. Het restaurant kocht een steen voor iedereen die het KiKa-menu bestelde. ÂElke gast heeft het KiKa-menu besteld en daarmee een steentje bijgedragenÂ, zegt Ank van der Waal, eigenaresse van Antichic. Na afloop kregen de gasten een steen mee met de vraag een foto hiervan via social media te delen.
*Restaurant Week*
Het restaurant kon zich niet meer vinden in het idee van de Restaurant Week en besloot zelf een alternatief op te zetten. Van der Waal wil met het initiatief haar gasten laten zien hoe belangrijk het is bij te dragen aan onderzoek naar kinderkanker. Het restaurant heeft goede zaken gedaan. De omzet was tijdens de KiKa-week hetzelfde als normaal en de marketingkosten konden aan KiKa geschonken worden.
~Maud Vissers~
Antichic draagt steentje bij
11 maart 2013