Het Amerikaanse zakentijdschrift Forbes heeft Domino’s Pizza Enterprises (DPE) opgenomen in de top 20 lijst van ‘Most Innovative Growth Companies’. 'Het hoofddoel van Domino’s is natuurlijk het snel leveren van een goede, handgemaakte en warme pizza. Toch staat Domino’s voor méér dan dat, innovatie zit in ons DNA. Al onze innovatie is gericht om zoveel mogelijk gemak te leveren aan onze klanten', dus CEO van Domino’s Nederland, André ten Wolde.
Domino’s Nederland zorgt als onderdeel van DPE voor haar aandeel in het innovatieve karakter. Zo worden in het DLAB, het Domino’s Lab, in samenwerking met Nederlandse Startups nieuwe ideeën gepitcht en getest. Ook is het sinds kort mogelijk om door middel van één SMS je favoriete bestelling te plaatsen bij Domino’s, kan de klant zijn bestelling tracken door middel van de GPS Tracker en zijn de ontwikkelingen rondom het zelfrijdende bezorgvoertuig, de DRU, in volle gang.
Forbes’ lijst
Om in de lijst van Forbes te mogen staan, moet een bedrijf minstens zeven jaar lang haar financiële data publiekelijk delen en een marktwaarde tussen de 2 en 10 miljard dollar hebben. De lijst wordt bepaald door te kijken naar het verschil tussen de waarde van de bedrijven op de beurs en hun gepubliceerde jaarcijfers. Dit verschil vertegenwoordigt het innovatieve karakter van bedrijven, op basis waarvan Domino’s de twintigste plek heeft weten te bemachtigen.
200e winkel
Domino’s Nederland hoopt aankomende 15 augustus haar 200e winkel te openen en is hiermee hard op weg naar landelijke dekking. Naast dat Domino’s innovatief is, is het dus ook zeker een groeiend bedrijf en valt het bedrijf in de top 10 snelst groeiende franchiseformules (De Nationale Franchisegids, 2016).