De vernieuwende fastservice formule WOK& opent in 2018 maar liefst 7 nieuwe stores in Nederland. Het &-teken zegt het al: WOK& is meer dan alleen een wokformule. Zo breidt het concept binnenkort haar assortiment uit met veganistische producten, algen noodles en een kinder WOK-concept. Zo speelt WOK& op innovatieve wijze in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees.
WOK& barst van de ambitie. Na de opening van de eerste WOK& store in Rotterdam Noord eind 2017, gaat de formule nu flink doorgroeien. In Heerhugowaard, Leiden, Amsterdam, Rotterdam Centrum, Breda, Groningen en Enschede worden de komende maanden nieuwe stores geopend door de franchisegever Mie Like Franchise bv.
Franchise beurs
Op donderdag 19 april en vrijdag 20 april aanstaande, staat de franchisegever van WOK& op de Franchisebeurs Onderneem ’t in Nijkerk om de ingezette groei extra te activeren met het vinden van nieuwe kandidaat franchisenemers. Voor WOK& wordt volop gezocht naar nieuwe vestigingslocaties.
Natural Asian food
De initiatiefnemers van WOK& zijn Wim Markwat (65) en Boris van Leeuwen (25). Het fastservice concept richt zich vooral op jonge mensen die een gezondere lifestyle hebben en een verantwoorde maaltijd voor een betaalbare prijs wensen. Ze kunnen bij WOK& terecht voor gezond en natuurlijke producten, gebaseerd op de Aziatische keuken.
Naast de natuurlijke producten zijn eerlijkheid, bevlogenheid en maatschappelijke betrokkenheid de pijlers van de vernieuwende fastservice formule. Zo gaan de medewerkers vrijwilligerswerk verrichten in de buurt van hun WOK&store, om zo hun sociale betrokkenheid te laten zien. In Rotterdam zijn inmiddels de eerste contacten gelegd met lokale organisaties.
Franchisegever is vooral partner
WOK& is een opmerkelijke en innovatieve franchiseformule. Franchisenemers kunnen een onafhankelijk onderzoek voor de locatie laten doen. Zodra de winkel open is, is de franchisegever vooral een uitvoerende partner.
Gevoed door de ervaringen van de eerste WOK& store in Rotterdam en de reacties van gasten, wordt de formule verder ontwikkeld. Zo komt er een kidswok: een halve portie noodles of rijst met kip in zoetzure of satésaus en een cadeautje voor kinderen.
Daarnaast haakt WOK& in op de trend van een gezonde lifestyle en het eten van minder vlees. De masters of wok (de productontwikkelaars van WOK&) zijn volop bezig om nieuwe producten te ontwikkelen. Zoals veganistische producten en noodles op basis van algen. “Hiermee gaan we ons zeker onderscheiden en we kunnen zo mensen met halal-eetwensen eveneens van dienst zijn.”