In een open brief reageert de oprichter van Deliveroo, Will Shu, op de uitbraak van het coronavirus:
"In het licht van de onzekerheid waar we allemaal mee te maken hebben sinds de uitbraak van COVID-19 (coronavirus), wilde ik je een rechtstreeks bericht sturen om je op de hoogte te stellen van de stappen die mijn team en ik hebben ondernomen om ervoor te zorgen dat we op alle scenario's zijn voorbereid. Mijn absolute topprioriteit is de veiligheid van onze klanten, de bezorgers en restaurants, wat er ook gebeurt."
"We weten nog niet alles over het coronavirus, maar de autoriteiten hebben in ieder geval duidelijk gemaakt dat het handhaven van een goede hygiëne absoluut cruciaal is. Naast het verstrekken van informatie aan restaurants en bezorgers, werken we aan een goede optie in de app voor contactloos bezorgen. Dit betekent dat je met een druk op de knop in de app kunt aangeven dat de bezorger je bestelling voor je deur neerzet waardoor er geen direct contact meer nodig is voor beide partijen. Uiteraard kun je het nu ook al aangeven bij de ‘instructies’ tijdens een bestelling, als je gebruik wilt maken van contactloos bezorgen."
We staan klaar om te helpen
"We weten dat het dagelijkse leven van veel mensen op dit moment wordt verstoord door het coronavirus, en we doen ons uiterste best om je ook in deze periode de service te bieden die je van ons gewend bent, met keuze uit vele opties. Daarnaast is onze klantenservice op elk moment van de dag beschikbaar om vragen over Deliveroo en het coronavirus te beantwoorden."
Ondersteuning staat voorop
"We willen ervoor zorgen dat alle bezorgers veilig hun werk kunnen verrichten, en ondersteunen hen dan ook met de relevante informatie en tips. Bezorgers die in quarantaine moeten vanwege het coronavirus en niet kunnen werken in deze periode, kunnen in aanmerking komen voor financiële steun met behulp van een door ons opgericht fonds."
"Naast het ondersteunen van onze bezorgers sturen we regelmatig updates naar onze restaurant partners om hen te adviseren over voedselveiligheid en het veilig verpakken van hun bestellingen."
"We monitoren de ontwikkelingen nauwgezet en winnen regelmatig advies in naarmate de situatie zich ontwikkelt. Zo kunnen we beter anticiperen en zijn we voorbereid op elk scenario. Weet dat we gedurende deze tijd er alles aan zullen doen om de restaurants en bezorgers die met ons werken te ondersteunen, en om jou als klant je favoriete eten veilig te kunnen bezorgen."
Met vriendelijke groet,
Will Shu