The Harbour Club kiest voor 'More joy, less damage'. In een tijd waarin marges onder druk staan door stijgende inkoopprijzen, personeelskosten en veranderende consumentenbestedingen, zet The Harbour Club een gedurfde stap om de branche te vernieuwen en te breken met bestaande normen.
Per direct wordt een flexibel prijsbeleid ingevoerd op het gehele assortiment; zo krijgen gasten op minder druk bezochte dagen een scherpere prijs. Met dit statement wil The Harbour Club een revolutionaire cultuuromslag in de Nederlandse horeca teweegbrengen. Alle gasten kunnen van de prijsvoordelen gebruik maken bij de vestigingen Amsterdam Oost, Rotterdam, Den Haag en Eindhoven.
Op de drukbezochtste momenten is er geen ruimte voor prijsvoordeel. Op rustigere dagen zoals maandag tot en met woensdag en sommige zondagen zijn er volop mogelijkheden en kan het voordeel oplopen tot 10 procent of zelfs 20 procent ten opzichte van reguliere prijsstelling.
De prijs hoeft niet altijd gelijk te zijn
Eigenaar Richard van Leeuwen licht toe: “Een steak of een glas wijn hoeft niet altijd hetzelfde te kosten. Op een rustige maandagavond waar we toch het personeel hebben staan en de koeling gevuld is kan het voor minder weg dan op een drukbezochte zaterdagavond”. In het restaurantwezen zorgt deze stap voor een revolutie in Nederland, hoewel consumenten al gewend zijn aan flexibele prijzen in andere sectoren zoals de luchtvaart en hotellerie. De huidige prijsbewuste consument is altijd op zoek naar de beste waarde voor zijn geld.
De introductie van dynamic pricing markeert een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van The Harbour Club, waarin de pioniersgeest die het bedrijf zo kenmerkt opnieuw tot leven komt. Director of Food & Beverage Nick ten Hove licht toe: “Ondanks lagere marges kunnen we dankzij slimme omgang met waste management toch de gewenste resultaten behalen.”
Blijf op de hoogte!
Twee keer per week het actuele en relevante restaurantnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.