Waar ergeren gasten zich aan?

15 mei 2013
Waar ergeren gasten zich aan?

Restaurantgasten ergeren zich tijdens een etentje het meest aan de bediening. Dit heeft het jaarlijkse onderzoek van Tafelreserveren.nl uitgewezen. Lang wachten en de kwaliteit van het eten zijn ook
grote ergernissen in het restaurant. Het onderzoek werd online gehouden onder 1800 gasten.

*Top 10*
Via de website Tafelreserveren.nl kunnen gasten reserveren bij de deelnemende restaurants. De volledige top tien van ergernissen van restaurantgasten:
1. Bediening
2. Lang wachten
3. Kwaliteit eten
4. Vieze toiletten
5. Overlast door kinderen
6. Rekening die niet klopt
7. Overlast andere gasten
8. Te krappe tafels
9. Prijs van het eten
10. Op de tocht zitten

*Voorbeelden*
Gasten ergeren zich aan slecht bereid eten, voedsel dat niet vers is en haren in de maaltijd. Eten niet tegelijk krijgen of het verkeerde gerecht voorgeschoteld krijgen, zijn ook ergernissen van restaurantbezoekers. Het zitten bij de deur kan de avond ook aardig verpesten, blijkt uit het onderzoek.

~Maud Vissers~

Overig nieuws