'Zet garnalenkroket weer op kaart Hotel New York'

Auteur: Roy Spijker
1 maart 2017
'Zet garnalenkroket weer op kaart Hotel New York'

Jan van den Bos uit Spijkenisse is een actie gestart om de garnalenkroket weer terug op de kaart te krijgen in het Restaurant van Hotel New York. Sinds oktober zijn de kroketjes niet meer te krijgen in het beroemde Rotterdamse hotel, omdat volgens general manager Roel Dusseldorp de Hollandse garnaal op dit moment simpelweg te duur is.

Van den Bos zegt in het AD verbaasd te zijn dat het product van de kaart is gehaald. "Het is een bekend Rotterdams product dat enorm goed loopt. Veel gasten komen in de middag even snel naar Hotel New York om een garnalenkroketje voor de lunch te halen."

Oproep

Aan al zijn vrienden en kennissen heeft Jan van den Bos gevraagd of zij een mail willen sturen naar Westcord, de eigenaar van het hotel. De Spijkenisser heeft namelijk het idee dat langzaamaan het Rotterdamse karakter uit Hotel New York Verdwijnt. Met deze actie probeert hij dit tegen te gaan. Al 125 mensen hebben op de oproep van Van den Bos gereageerd.

Vers

De garnalenkroketjes van Hotel New York worden vers gemaakt. General Manager Roel Dusseldorp laat aan het AD weten dat het dit graag wil blijven doen, maar dat de eters niet te veel wil laten betalen voor een garnalenkroket. Als de prijzen van de Hollandse garnaal weer daalt, komt het gerecht weer op de kaart te staan. Tot die tijd heeft Hotel New York de verse zalmkroketjes als vervanger.


 

Overig nieuws