Champagneshampoo toch niet zo'n feestje

8 oktober 2010
Champagneshampoo toch niet zo'n feestje

Voedings- en levensmiddelen-bedrijf Unilever moet alle flessen Andrélon Champagne-shampoo uit de schappen en distributiecentra terughalen. Met de verkoop van de shampoo maakt de onderneming inbreuk op de beschermde naam van de wijnsoort champagne. Dit heeft de rechtbank in Den Haag bepaald in een kort geding dat producenten van de bubbelwijn tegen het concern hadden aangespannen.

*Geen feestje*
Unilever bracht ter gelegenheid van het 70-jarig bestaan van het shampoomerk Andrélon in juli een speciale Champagne-shampoo op de markt. Om het jubileum extra aandacht te geven maakte Unilever flink reclame voor de shampoo met champagne-extract.
De slogan van de luidde 'een feestje voor je haar'. Het jubileumfeest valt zo wel een beetje in het (douche)water.

*Stoppen*
Het Comité Interprofessionnel du vin de Champagne, een verbond van champganeproducenten, eiste dat Unilever onmiddellijk zou stoppen met deze activiteiten.
Op websites met internetvideo's, zoals YouTube, is de reclamefilm inmiddels verwijderd.

~Frank Lindner~

Overig nieuws