Het telefonisch reserveren van een plek aan de kerstdis van Nederlandse restaurants blijkt niet altijd eenvoudig te zijn. Maar liefst 77,4% van de
meer dan 450 beoordeelde restaurants is volgens consumenten telefonisch onbereikbaar. Dit blijkt uit cijfers van Telefoonboek.nl.
*Focus op werkzaamheden*
Op Telefoonboek.nl staan alle Nederlandse restaurants vermeld en consumenten kunnen hier aangeven of ze de betreffende restaurants telefonisch hebben kunnen bereiken. Van de meer dan 450 beoordeelde restaurants blijkt 77,4% één of meerdere keren telefonisch onbereikbaar te zijn geweest. ÂEen hoog, maar verklaarbaar percentageÂ, aldus Joost Nijensteen, Business Manager van Telefoonboek.nl.
ÂHet is voor te stellen dat restaurantmedewerkers met name gefocust zijn op hun werkzaamheden in de zaak, zoals het bedienen van de klanten. In deze gevallen heeft het opnemen van de telefoon niet altijd de prioriteit.Â
*Overstap naar concurrent*
De telefonische onbereikbaarheid van deze bedrijven blijft niet zonder directe gevolgen. Joost: ÂAangezien uit ander recent onderzoek blijkt dat één op de vier klanten bij geen gehoor overstapt naar een concurrent, lopen de onbereikbare restaurants op deze manier potentiële klanten mis. Dit kan cruciaal zijn voor de omzet tijdens de feestdagen.Â
Horeca vaak telefonisch onbereikbaar
11 december 2014