Zoveel mogelijk versbereide producten met natuurlijke ingrediënten; Kwalitaria heeft met haar nieuwste concept een vooruitstrevende weg ingeslagen in de cafetariabranche. Vorige week werd bekend dat Kwalitaria de 150 locaties in 2020 volledig omgebouwd wil hebben naar het nieuwe concept.
Meer dan een nieuw logo
Martijn Boone, Marketing Manager, vertelt: “We volgen de laatste trends en ontwikkelingen in de markt. Dit doen we om nieuw publiek aan te trekken, maar ook om relevant te blijven voor onze huidige gasten. Uit eigen onderzoek bleek dat 50% van het marktpotentieel ons nog niet bezoekt. Daar brengen we met de nieuwe generatie verandering in. En dat omvat meer dan een nieuw fris logo. De vernieuwde moderne inrichting is erop gericht dat gasten graag wat langer blijven zitten. We bieden zoveel mogelijk verse en huisgemaakte producten met ingrediënten van natuurlijke oorsprong. We doen alles voor de beste smaak! Een goed voorbeeld is ons burgerconcept. We maken onze burgers met vers gehakt van Hollands MRIJ-rundvlees. De consument waardeert onze producten en is best bereid om wat meer te betalen voor goede kwaliteit.”
Bewezen succes
In mei 2016 opende de eerste nieuwe generatie Kwalitaria haar deuren als pilotstore in Vianen. Daarna volgde twee locaties in Houten en Zwijndrecht. Martijn: "Natuurlijk liepen we tegen een aantal issues aan. Dat hoort erbij als je voorop loopt in de markt. We hebben de afgelopen maanden de tijd genomen om een aantal zaken te verbeteren en inmiddels kunnen we met recht spreken van een succes! We gaan de komende jaren dan ook vol enthousiasme de locaties ombouwen."