Tijdens horecabeurs Gastvrij Rotterdam van 23 t/m 25 september 2019 lanceert Makro het nieuwe online platform DISH in Nederland. Met dit platform ondersteunt Makro horecaondernemers met een gebruikersvriendelijk platform waar ondernemers een eigen website op kunnen zetten, eenvoudig reserveringen kunnen maken en hun teammanagement kunnen vergemakkelijken. Fabienne Linschoten, Head of Digital bij Makro geeft aan: “Makro Nederland wil met deze tools graag bijdragen aan de verdere digitalisering van de horecasector en aan het ondernemerssucces van haar klanten.”
Toegang tot online diensten
DISH staat voor Digital Innovations and Solutions for Hospitality. Met DISH krijgen ondernemers toegang tot verschillende online diensten: van website tot reserveringstool en van mobiele app tot shiftmanagementbeheer. Een abonnement is gratis en beschikbaar voor alle horecaondernemers. Tevens is DISH een platform dat voor start-ups en innovators een unieke ingang biedt tot de horecamarkt.
METRO AG richtte Hospitality Digital (HD) op met als doel het ondersteunen van horecaondernemers. Het team van Hospitality Digital is de drijvende kracht achter DISH. Om de meest nuttige en effectieve diensten voor de horecasector te bieden, worden alle diensten eerst getest door een panel van ongeveer 500 restauranteigenaren, verspreid over vijf grote Europese steden. Daarna worden de diensten aangeboden aan andere klanten: inmiddels maken al ruim 170.000 restaurants gebruik van DISH!