De Nederlandse start-up Pimmr brengt door middel van slimme app-technologie in kaart welke restaurants op dat moment het beste bij de persoonlijke wensen van de gebruiker passen.
Pimmr kondigt deze week een innovatieve multi-userfunctie aan. Door de app vaker te gebruiken en bezochte restaurants te beoordelen, werkt de gebruiker aan een persoonlijk smaakprofiel op basis waarvan Pimmr berekent welke eetplekken hier het beste bij aansluiten. Vanaf nu kunnen gebruikers een persoonlijk profiel combineren met die van tafelgasten. De zelflerende app komt dan met aanbevelingen voor een hele groep. Het gezamenlijke zoekproces wordt zo gemakkelijker en zo ook het vinden van een restaurant dat aansluit bij ieders smaak.
Pimmr is hiermee wereldwijd de eerste app die groepsadvies op maat geeft door middel van Kunstmatige Intelligentie en Big Data analyse. De app is een initiatief van Paul Bongers (34) en Mark van der Velden (35). Eind 2015 werd het concept gebackt met ruim 8 ton door een groep investeerders. Inmiddels zijn er ruim 7.000 restaurants aangesloten.