De hamburgertenten schieten in Nederland als paddenstoelen uit de grond en nu heeft ons land dan ook de lobster (kreeft) ontdekt. Kreeft
is een delicatesse met een exclusieve uitstraling en minder moeilijk te bereiden dan je zou denken.
*Hummbar Amsterdam*
In de Verenigde Staten en in Scandinavische landen was deze trend al eerder te zien, maar ook Nederland lijkt nu klaar voor kreeft op het menu. In Amsterdam bijvoorbeeld, daar vind je sinds februari de "Hummbar":http://www.hummbar.com/ aan het Rembrandtplein. De bedenkers van dit single-item-restaurant zijn ook de mensen achter Shabu Shabu, waar je onbeperkt sushi en warme Oosterse gerechtjes kunt eten.
*Trendy hotspots*
Het succes van de hamburger- en kreeftenzaakjes staat niet op zichzelf: single-item-restaurants zijn populair. Ze zijn trendy, de gast weet wat hij krijgt en de kwaliteit van de producten is meestal dik in orde, vooral door de focus.
~Thijs Jacobs~
Trend: Lobster & Burger Bars
1 mei 2015