Nationale Week Zonder Vlees of niet, uit cijfers van maaltijd platform Deliveroo blijkt dat we steeds vaker onze eetlust stillen met vegetarische gerechten. Op basis van data van afgelopen twee jaren waarin de Week Zonder Vlees plaatsvond, bekeek het bedrijf het aantal vegetarische bestellingen rondom deze campagneweek. Ook bracht Deliveroo in kaart welke vegetarische bezorgmaaltijden in Nederland momenteel favoriet zijn.
Dat de groei van vegetarisch eten in ons land in opmars is, is ook duidelijk terug te zien in de cijfers van Deliveroo. In 2019 werden er namelijk in de week vóór de Week Zonder Vlees 99,5% meer vegetarische gerechten besteld dan in diezelfde week in 2018.
Vega piek
Dat de nationale campagneweek zijn vruchten afwerpt, is voor Deliveroo een feit. Het bedrijf ziet in die week een duidelijke piek in het aantal vegetarische bestellingen. In 2018 werden er in de Week Zonder Vlees 18% meer vegetarische gerechten besteld dan de week ervoor. In 2019 is dit percentage meer dan verdubbeld naar 37%. Het totale aantal vegetarische bestellingen in de Week Zonder Vlees onderging in 2019 zelfs een ruime verdubbeling (132%) ten opzichte van het jaar daarvoor. Ook in de week erna werkt het effect nog door en bestellen we meer vegetarische bezorgmaaltijden dan voor de campagneweek.
KFC Vegetarische Burger exclusief te bestellen bij Deliveroo
Fastfoodketen KFC lanceert tijdens de Nationale Week Zonder Vlees de Chickenless Chickenburger. Deze vegetarische burger, op basis van Quorn mycoproteïne, is vanaf 9 maart beschikbaar in alle KFC filialen en exclusief via Deliveroo te bestellen. Hiermee wil KFC ook de groeiende groep flexitariërs en vegetariërs welkom heten. Dit is volledig in lijn met de vegetarische trend die Deliveroo de afgelopen jaren ziet groeien. Het maaltijd platform wil op ieder moment van de dag voor iedereen een optie zijn.