'Ola, dit is Ferran Adrià 's hotline!' Een frappant zinnetje, maar wie weet wordt het nog een onderdeel van de te lanceren marketingcampagne van de Spaanse telecomreus Telefónica. Het bedrijf wist onlangs Ferran Adrià te strikken voor een reclamedeal. Slim gedacht, want beroemde chef-koks zijn anno 2010 heuse popidolen. Als tegenprestatie voor Ferran's optreden trekt Telefónica de buidel voor het verbouwen en opnieuw inrichten van elBulli tot een culinair laboratorium na 2012.
*Creatieve sessies*
Telefónica en Ferran Adrià sloten een overeenkomst voor vier jaar. Adrià zal verder wereldwijd als ambassadeur van Telefónica optreden. Zo staan er onder meer creatieve activiteiten gepland in steden als New York, Londen en Berlijn. Het gaat daarbij om trainingscursussen, ontmoetingen met klanten en conferenties met een technologische inslag.
*Kilometers kabel voor 1 nummer*
Elbulli komt zelf van ver op het vlak van bellen en gebeld worden. Toen het in 1977 een telefoonaansluiting kreeg, kostte dat een klein vermogen. Er diende zeven kilometer kabel te worden getrokken voor één abonnee. Wie die rekening heeft betaald is onduidelijk.
~Frank Lindner~
Adrià sluit reclamedeal met telecombedrijf
8 oktober 2010