De horeca wordt in de toekomst een stuk klantvriendelijker. Zeker als het aan Grenos, een onderneming uit Naaldwijk, zou mogen liggen. Het bedrijf bedacht hiervoor de Otoucho, een digitale menukaart. Het apparaat is een draadloze touchscreen terminal. Deze wordt aan de tafels van een eetgelegenheid gehangen en biedt gasten de mogelijkheid om op interactieve wijze door de menukaart te bladeren.
*Meer dan alleen de kaart*
Daarnaast kan de gadget de bediening oproepen. Om de rekening vragen, het laatste nieuws weer te geven en het weer (en het verkeer) in de gaten te kunnen houden. Mensen kunnen er bovendien een taxi mee bestellen. Tot slot heeft het innovatieve apparaat de functie om de jongste gasten zoet te houden met spelletjes en filmpjes.
*In actie*
De jury van de Horecava Innovatie Award is alvast ingenomen met de uitvinding en heeft deze uit 140 inzendingen genomineerd voor de prijs, die 11 januari uitgereikt zal worden. Otoucho moet het hiervoor opnemen tegen drie andere genomineerden.
De Otoucho in actie zien? Dan moet u naar The Steak Club in Scheveningen, dit is het eerste horecabedrijf dat de gadget in gebruik gaat nemen.
~Hospitality Management; Lunchroom; De CaféKrant; De RestaurantKrant, Frank Lindner~
"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20De%20RestaurantKrant.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20De%20RestaurantKrant.nl%0A%0Ahttp://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/bestellen-via-de-touchscreen-menukaart/
Toekomstmuziek? De touchscreen menukaart
8 december 2009