Biografie eigenaar restaurantketen De Beren, Ad Schaap, overhandigd door Ronald Giphart

Auteur: Redactie
Mensen Ondernemen 7 december 2021
Biografie eigenaar restaurantketen De Beren, Ad Schaap, overhandigd door Ronald Giphart

Tijdens de onthulling van de nieuwe huisstijl van De Beren, nam horecaondernemer Ad Schaap vandaag zelf het eerste exemplaar van zijn biografie in ontvangst van schrijver Ronald Giphart. Wat in 1984 begon met een eetcafé aan de Noordsingel in Rotterdam, is uitgegroeid tot een succesvolle en misschien wel de snelst groeiende horecaformule van Nederland. Met ruim 75 vestigingen in heel Nederland, tikt de teller voor restaurantketen De Beren nog altijd door én lonkt inmiddels ook het buitenland. Redenen genoeg voor auteur Ronald Giphart om deze bijzondere prestatie én bijbehorend bewogen levensverhaal van eigenaar Ad Schaap vast te leggen in een biografie.

"We staan aan het begin van een nieuwe periode voor De Beren, met een nieuwe uitstraling die past bij onze plannen voor de toekomst. Dit boek is een mooie weergave van de uitdagende weg hier naartoe", vertelt Schaap.

Ronald Giphart

Een bewogen levens- en ondernemersverhaal. Het persoonlijke verhaal van Ad Schaap, van afwasser tot supermarkteigenaar en uiteindelijk eigenaar van een groot horecamerk met sterke persoonlijkheid. Niemand minder dan Ronald Giphart wist het verhaal op een eigen, gevatte en humoristische wijze vast te leggen in deze nieuwe lekker lezende biografie. Giphart debuteerde in 1992 met de roman Ik ook van jou, een instant klassieker in de Nederlandse literatuur. Daarna volgden onder meer de romans Giph, Phileine zegt sorry, Ik omhels je met duizend armen en Troost. In 2021 verscheen zijn novelle Applaus: liefde in tijden van corona, bedoeld als ode aan de zorg en steun in de rug van lokale boekhandels.

Nieuwe fase voor De Beren

Horecaketen De Beren nadert een nieuwe fase. Na de enorme binnenlandse groei en de doorvoering van de professionalisering van de organisatie is de presentatie van een nieuwe visuele identiteit een onvermijdelijke volgende stap. Opvallend? De beer zoals we hem kennen verdwijnt in zijn geheel uit het beeldmerk. Ook maakt de kleur geel plaats voor meer eigentijds petrol en messing. Marketing Manager Marjolein Mens legt uit: "Het was tijd om onze huisstijl net zo eigentijds te krijgen als de vestigingen op dit moment zijn. Focus ligt nu op kwaliteit, en dat mag het logo ook uitstralen. Een andere belangrijke ontwikkeling die een rol heeft gespeeld bij de transformatie is onze naderende uitbreiding naar het buitenland waar snel meer informatie over volgt."

Blijf je graag op de hoogte?

Twee keer per week het actuele en relevante restaurantnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

.

Overig nieuws