Bratwurst op Den Haag Centraal

18 september 2014
Bratwurst op Den Haag Centraal

Op 21 oktober 2014 viert een nieuw restaurantconcept zijn première op Den Haag Nieuw Centraal: Käfer German Kitchen. Het traditionele restaurant- en
detailhandelbedrijf Käfer, met haar hoofdvestiging in München, heeft een reeks innovatieve Duitse specialiteiten van hoge kwaliteit ontwikkeld bestemd voor de internationale markt, dat op maat gemaakt is voor de specifieke behoeften van reizigers op plekken met een hoge frequentie aan reizigers.

*Internationale allure*
Daarom heeft Käfer specifiek Den Haag als premièrestad gekozen. Een stad met grote internationale allure en waar reizigers door de NS getrakteerd worden op een compleet verbouwd en eigentijds Den Haag Nieuw Centraal. Met daarin dus ook ruimte voor een nieuw Internationaal food concept: Käfer German Kitchen.

*Typisch Duits*
Zowel take-out als binnen eten wordt aangeboden door de Käfer German Kitchen: typisch Duitse worsten zoals Nürnberger of Thüringer Bratwurst, de klassieke 'Currywurst', de German Burger en Frankfurter Original Knackwurst met bijpassende bijgerechten zoals zuurkool of een Beierse salade en verschillende soorten mosterd worden bereid. Gasten kunnen kiezen uit verfijnde koude en warme sandwiches met gekookt rundvlees, forel of Beierse kaas, klassiekers zoals aardappel- en linzensoep, geselecteerde detailhandelproducten, Paulaner bier en meer. Op deze manier wil het filiaal het optimale contactpunt worden voor alle mensen die de Duitse keuken waarderen vanuit thuis, als reiservaring of degene die ermee bekend willen raken.

"*MEER LEZEN OVER DUITSLAND? KLIK HIER!*":http://www.lunchroom.nl/?q=duitsland&x=zoeken

*Bistro*
De ambiance met het karakter van een bistro dat is ingericht met een knusse en uitnodigende stijl, met boerse en moderne houten meubels, elegante belichting en aandacht voor details, om de reiziger een welkome onderbreking van de drukte op het station aan te bieden. Het kookstation aan de voorkant, waar gasten de Käfer medewerkers kunnen zien werken, creëert een communicatieve en open atmosfeer.

*Directeur*
De directeur van Käfer Hospitality International GmbH, Casper van het Hof, die met zijn familie in Den Haag woont, is duidelijk over zijn doelen met de Käfer German Kitchen: "wij zien onszelf als de ambassadeurs van Duitse cultuur, aangezien we de typische Duitse specialiteiten van de hoogste kwaliteit uit Duitsland exporteren. Wij willen graag -en dat is onderdeel van de Käfer filosofie - de gasten verassen en hun verwachtingen overtreffen. Niet alleen in termen van eten en drinken, maar ook in termen van service en de expertise van onze werknemers. We willen graag dat onze klanten, waar ze dan ook ter wereld zijn, een plezierige ervaring hebben als ze in de Käfer German Kitchen zijn en dat ze graag terug komen."

*Verder uitbreiden*
Michael Käfer, Algemeen directeur en eigenaar van de Käfer groep, voegt hier aan toe: "we hebben onze vijf merkwaarden; beminnelijk, uniek, verbazingwekkend, hoge kwaliteit en emotie met passie geïmplementeerd in deze nieuwe gastronomie. Ik ben er zeker van dat wij een groot publiek aanspreken met de excellente en veelzijdige Duitse keuken dat veel reizigers zo erg waarderen in Duitsland. We hebben veel internationale markten kritisch bekeken en de Nederlandse markt bleek vooruitstrevend, pulserend en op hetzelfde moment openstaand voor nieuwe ideeën. Wij geloven daarom dat Den Haag Nieuw Centraal Station een perfecte locatie is voor het proefrestaurant van dit concept. Bovendien willen we op de korte- en middellange termijn uitbreiden naar andere locaties in Nederland en in verdere Europese landen.

*Over Käfer:*
De oorsprong van de Käfer groep ligt in 1930, wanneer Paul en Elsa Käfer een supermarkt openen. De hoofdvestiging van het bedrijf , dat sinds 1992 door de kleinzoon van de oprichter, Michael Käfer wordt geleid, is gevestigd aan de Prinzregentenstraße in München. Het bedrijf specialiseert in detailhandel van delicatessen, restaurant en catering services. Door zijn doorlopend succes en hoog aanzien is het zowel in München als internationaal uitgebreid. Vandaag heeft Käfer meer dan 1000 mensen werkzaam in verschillende zakelijke gebieden en in 2013 bereikte ze een omzet van Euro128 miljoen. Het merk staat voor 'passie voor kwaliteit', de beste service, creativiteit, exclusiviteit en innovatie. In de afgelopen 50 jaar werd de Käfer partyservice een wereldwijde speler en een marktleider voor hoge kwaliteit catering in Europa. Perfecte service heeft de catering van Käfer beroemd gemaakt. Vandaag serveren ze ongeveer 220.000 bezoekers op ongeveer 1.200 evenementen elk jaar in Duitsland en wereldwijd.

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws