Op 1 juni 2023 bestaat bouwbedrijf Bulsink op de kop af 95 jaar. Toen CEO Antoine Bulsink in 1997 het roer overnam, telde het personeelsbestand twee timmermannen en twee metselaars. Inmiddels is het familiebedrijf uitgegroeid tot een internationaal opererende speler met alleen al op kantoor zo’n honderd medewerkers, en een klantenkring met klinkende namen als Five Guys, Starbucks en Kwalitaria.
Antoine Bulsink blikt terug op enkele momenten die bepalend zijn geweest voor de koers van het familiebedrijf. Eén van die sleutelmomenten was de economische crisis van 2008.
Rigoureuze keuzes
“Voor die tijd namen we alles aan”, aldus Antoine Bulsink in FRITS Magazine: “Een dakkapelletje, de aanbouw van een woning, een winkel, een kantoor. Maar als gewoon bouwbedrijf heb je alleen al in je eigen dorp honderd concurrenten. Gedwongen door de crisis zijn we gaan focussen: waar maken we het verschil?” Hij vertelt dat dit gepaard ging met rigoureuze keuzes: “Geen ruwbouw meer, geen particuliere projecten meer. Alleen nog terugkerende opdrachtgevers. Eerst vooral in de retail en al snel in allerlei andere branches waar beleving en branding een rol spelen.”
Door deze strategie wist Bulsink in de loop der jaren grote ketens aan zich te binden en prestigieuze opdrachten binnen te halen. Een recent voorbeeld is de ombouw van het American Hotel in Amsterdam tot Hard Rock Hotel.
Parijs, Barcelona en Keulen
Sinds 2014 helpt Bulsink Nederlandse organisaties met Europese ambities ook bij het bouwen van hotels, winkels en kantoren over de grens. Zelf heeft Bulsink, naast het hoofdkwartier in Son, inmiddels vestigingen in Parijs, Barcelona en Keulen.
De dagelijkse leiding van Bulsink is sinds kort in handen van een vierkoppig directieteam, dat bestaat uit een commercieel directeur, twee operationeel directeuren en een financieel directeur. Dit met het oog op de continuïteit van het bedrijf: “Bulsink moet geen onemanshow zijn, maar zelfstandig kunnen draaien.”
Blijf op de hoogte
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste restaurantnieuws en twee keer per week de digitale nieuwsbrief van De RestaurantKrant ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.