Restaurantsite IENS viert haar vijftiende verjaardag. Ter gelegenheid hiervan is een vernieuwde site gepresenteerd waarop chefs en restauranthouders ook zelf online kunnen reageren op
geplaatste recensies van gasten. Deze wens leefde al lange tijd binnen de horeca, zo blijkt uit een persverklaring van de restaurantwebsite.
*Dialoog en begrip*
Tegenwoordig oriënteert 39 procent van de restaurantbezoekers zich vooraf via review sites blijkt uit onderzoek van Travelnext.nl, maar een review blijft een persoonlijke momentopname. ÂWe willen hiermee meer dialoog en begrip creëren. Goed is goed, maar ook bij een mindere ervaring is er meestal wel een oorzaak en ook een oplossing te vindenÂ, zegt Wout van der Wijk, algemeen directeur van IENS: ÂWij krijgen vanuit de restaurants positieve reacties over deze aanpassing. Zij kunnen nu de gast bedanken of reageren op een ontevreden review.Â
*Van papieren gids naar online*
IENS is in 1998 begonnen als de papieren gids IENS Independent Index die tot 2009 is uitgegeven. Hiermee ontketenende initiatiefneemster Iens Boswijk een revolutie in de horeca; van professionele inspecteurs naar beoordelingen van de gasten zelf. De huidige website Iens.nl is inmiddels uitgegroeid een van de grootste reserverings- en reviewwebsite voor restaurants in Nederland.
~Door~ "~Frank Lindner~":mailto:frank.lindner@uitgeverijps.nl
Chef-kok kan nu reageren op iens.nl
29 november 2013