TheFork lanceert dit jaar de zesde editie van TheFork Festival. Dit initiatief biedt consumenten de kans door middel van een mooie aanbieding vaker uit eten te gaan bij een groot aantal restaurants.
Gasten kunnen ook bij INSIDER- en enkele geselecteerde MICHELIN restaurants een tafel tegen een gunstig tarief reserveren. Met deze campagne wil TheFork de consument aanmoedigen om weer vertrouwd uit eten te gaan en eens een nieuw restaurant uit te proberen.
Over TheFork Festival
Sinds haar oprichting heeft TheFork zich ingezet om zoveel mogelijk mensen de mogelijkheid te bieden om te genieten van een gastronomische ervaring. De ‘Festival’ campagne nodigt gasten uit om zeven weken lang via een online promotie, nieuwe restaurants uit te proberen. Hierbij profiteer je van de beste restaurantervaring voor de helft van de prijs op het eten.
Uit onderzoek van TheFork blijkt dat speciale aanbiedingen een effectief middel zijn om lege tafels te vullen bij restaurants. Bij soortgelijke eerdere campagnes ontvingen de deelnemende restaurants gemiddeld 2 keer zoveel reserveringen en op de rustigere dagen (maandag tot en met donderdag) zelfs ruim 4 x zoveel reserveringen als bij niet-deelnemende restaurants. Ook kregen ze gemiddeld 2 keer zoveel recensies als voor de campagne. Hieruit blijkt dat een promotie werkt om gasten hun weg weer terug naar het restaurant te laten vinden.
Tijdens deze zesde editie van het festival zijn de nieuwe overheidsmaatregelen- zoals het coronatoegangsbewijs- van toepassing, waar zowel gasten als restaurants rekening mee moeten houden. Om de impact van het verplichte coronatoegangsbewijs op de restaurantindustrie te meten, voerde TheFork een onderzoek* uit onder haar gebruikers. Deze enquête is erop gericht restauranthouders inzicht te geven in de impact van het coronatoegangsbewijs en het effect te meten op het gedrag van gasten. Bij 72% van de ondervraagden blijkt dat de invoering weinig impact zal hebben op het reserveergedrag, dus bijna 30% geeft aan dat het wel impact heeft. Voor de branche betekent dat een groot aandeel van gasten die zij niet kunnen verwelkomen.
Van 14 oktober tot en met 28 november loopt de zesde editie van TheFork Festival.
Hierbij alvast 10 hotspots die meedoen aan de campagne:
Mr Smith, Den Haag
Bistro Nr.11, Leidschendam
JAQ, Rotterdam
Café Louis, Maastricht
Remise 47, Amsterdam
Restaurantje nr.7, Middelburg
Bay, Den Haag
Red Orchids - MICHELIN Specials**, Heemstede
Ratatouille - MICHELIN Specials**, Haarlem
Boompjes Restaurant - MICHELIN Specials**, Overloo
Blijf je graag op de hoogte?
Twee keer per week het actuele en relevante restaurantnieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.