Mayonaisemerk HellmannÂs gaat in de eerste helft van 2016 de uitdaging met horecaondernemers aan: maak ÂThe Ultimate BiteÂ. In
heel Nederland worden eigenaren en koks van lunchrooms, broodjeszaken, brasseries en cafés uitgedaagd om de állerlekkerste Âbite te maken.
*Over de wedstrijd*
The Ultimate Bite moet gebaseerd zijn op een broodsoort (bijvoorbeeld een wrap, burger, pita, flatbread). De bite moet origineel en vooral lekker belegd zijn én er moet minimaal 1 HellmannÂs product in het recept worden gebruikt. Een professionele jury bepaalt samen met het Nederlandse publiek de winnaar. De winnende ondernemer wint een reclamecampagne voor zijn/haar zaak ter waarde van maar liefst 5.000 euro bij The Ultimate Bite live finale op 23 mei in de Kookfabriek te Amsterdam. Inschrijven voor de wedstrijd kan tot en met 20 maart op "UltimateBite.com.":http://ultimatebite.nl/nl-NL/register
*Twist*
Jacqueline Spruit van HellmannÂs: "Met The Ultimate Bite willen we horecaondernemers inspireren na te denken over hun menukaart. We willen ze met praktische tips aanzetten om hun gerechten een kleine twist te geven, waardoor ze nog origineler en lekkerder worden en bovendien meer marge en omzet opleveren. Wat kan net iets beter of anders? Niet alles hoeft van de baan, maar soms kan met een kleine aanpassing meer smaak en uitstraling worden toegevoegd aan het gerecht."
*Professionele jury*
De 'bite' wordt beoordeeld door een professionele jury. De jury, waaronder Jord Althuizen, concept creator van The Rough Kitchen en eigenaar van Smokey Business, selecteert de finalisten op basis van: 1) de smaakcombinatie van de bite 2) de creativiteit van de naam van de inzending 3) de keuze van de ingrediënten. Jord Althuizen: "The Ultimate Bite is een mooi initiatief van HellmannÂs! Ik was meteen enthousiast om in de jury plaats te nemen. Ik houd ervan als ondernemers worden uitgedaagd om nieuwe dingen te verzinnen. Ik moet zelf met mijn foodconcepten óók continu blijven verrassen met een nieuwe insteek om voorop te blijven lopen. Dit initiatief inspireert horecaondernemers en houdt de koks scherp op een originele menukaart!"
*Tips & Tricks*
Op "UltimateBite.com":http://ultimatebite.com/ kunnen horecaondernemers zich niet alleen inschrijven voor de wedstrijd, er zijn ook volop inspirerende recepten te vinden, tips & tricks om de marge en omzet in een horecazaak te verhogen en een tool voor menu management. Bovendien kan op de site de "gratis HellmannÂs sample box":https://unileverfoodsolutions.wufoo.com/forms/w1kvkuta0dczjfg/ aangevraagd worden.
*Deelname*
Horeca-ondernemers kunnen zich tot en met 20 maart
inschrijven op "UltimateBite.com":http://ultimatebite.nl/nl-NL/register door contactgegevens achter te laten en de eigen Ultimate Bite te uploaden. Eind maart worden uit de genomineerden de finalisten geselecteerd voor The Ultimate Bite live finale op 23 mei door een gerenommeerde jury en het publiek. Gasten kunnen tot en met 6 mei stemmen op de bite van hun favoriete genomineerde horecaondernemer. Op 23 mei vindt de finale in de Kookfabriek te AÂdam plaats waarbij HellmannÂs The Ultimate Bite wordt uitgeroepen. De winnaar wint een reclamecampagne ter waarde van 5.000 euro.
HellmannÂs eerst proberen? Vraag dan een sample aan op "UltimateBite.com.":https://unileverfoodsolutions.wufoo.com/forms/w1kvkuta0dczjfg/
*Over HellmannÂs*
Van origine komt HellmannÂs uit Amerika, waar Richard Hellmann het in 1905 verkocht in zijn New Yorkse delicatessenzaak. HellmannÂs was direct populair onder honderden consumenten. De herkenbare blauwe strik staat voor hoge kwaliteit en HellmannÂs wordt inmiddels in meer dan 50 landen over de hele wereld verkocht en is Âs werelds favoriete merk (gebaseerd op AC Nielsen verkoop- en aandeelcijfers, 2010-2014)
~Christel Tuin~
Doe mee aan 'The Ultimate Bite'
17 februari 2016