Honderd restaurants in de ban van Elzaswijnen

30 juni 2009
Honderd restaurants in de ban van Elzaswijnen

Samen met ruim 100 restaurants in heel Nederland neemt Hotel Restaurant la Sonnerie uit Son deel aan de 'Alsace Smaak Experience 2009'. Deze campagne, die nog loopt tot en met november, is volledig gericht op het promoten van Elzaswijnen in restaurants. Wijnen uit de Elzas zijn gastronomische wijnen met een grote variatie aan smaken en stijlen. In diverse restaurants in Nederland kunnen verschillende Elzaswijnen, waaronder ook de wijnen van Trimbach, per glas worden geproefd in combinatie met gerechten uit de 'wereldse' keuken. Het doel is om de consument een echte Smaakexperience te laten beleven.

Chef-kok Hans van de Loo van la Sonnerie bedacht in het kader van deze landelijke campagne interessante smaaksensaties. De menukeuzes met passende Alsace-wijnen zijn naar eigen zeggen verrassend. Bovendien zijn ze volgens eigenaresse Marianne van den Hurk subtiel bij het beste uit de zee. Kruidig bij de pittige bites. Spannend bij exotische gerechten. Klassiek bij asperges en mosselen, uitbundig bij een grand dessert en verrukkelijk bij verfijnde kazen.

De Alsace Smaakexperience geeft iedereen de mogelijkheid om de lekkerste recepten te ontdekken en een spannende smaaksensatie te proeven in een prima restaurant. Op het menu van la Sonnerie staan onder meer een salade met coquilles verrijkt met witlof en Lardo-spek met een dressing van sinaasappel geserveerd met een glas Cuvee Trimbach. Het Zomers kaasplateau (waaronder Saint Agur, Reblochon, Manchego en ’t Loo) wordt gecombineerd met de Gewurztraminer Vendange Tardive.


"*Stuur door...*":mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20De%20RestaurantKrant.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20De%20RestaurantKrant.nl%0A%0Ahttp://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/honderd-restaurants-in-de-ban-van-elzaswijnen/

Overig nieuws