Hungry.nl groeit met 65 procent

Auteur: Roy Spijker
31 oktober 2017
Hungry.nl groeit met 65 procent

Twee jaar na de lancering van Hungry.nl, is de lean and mean maaltijdbezorgsite een geduchte speler binnen de Nederlandse take-away markt. Het bedrijf hanteert een sympathiek verdienmodel wat past bij de huidige markt, met lage commissie (7%) op bestellingen krijgen restaurants en consumenten meer waar voor hun geld. Een strategie die werkt; tussen 1 september 2016 en 1 september 2017 heeft Hungry.nl 65 procent groei doorgemaakt ten opzichte van het jaar daarvoor. Daarmee is Hungry.nl de onbetwiste nr. 2 binnen de traditionele take-away markt.

Momenteel bieden meer dan 2.500 restaurants maaltijden aan via het platform. Recentelijk heeft Hungry Group een investering van 4 miljoen euro ontvangen, wat gebruikt wordt om door te groeien in de huidige markt en de dienstverlening te verbeteren.

Groei op basis van data
Achter de schermen heeft Hungry.nl veel kennis beschikbaar om groei verder te stimuleren. Het platform draait op de techniek van partner Delivery Hero; actief in meer dan 40 landen en met 150.000+ aangesloten maaltijdaanbieders het grootse restaurantnetwerk ter wereld. Hungry.nl profiteert hiervan en zet de beschikbare data in om op effectieve wijze groei te realiseren. De afgelopen maanden hebben consumenten Hungry.nl op verschillende manieren zien veranderen. Dankzij verbeterde betaalmogelijkheden is de app gebruiksvriendelijker geworden en krijgen gebruikers sinds kort een melding wanneer restaurants in de buurt speciale aanbiedingen hebben. De desktopsite heeft ook nieuwe functionaliteiten gekregen. Zo is het nu mogelijk om als groep een bestelling te plaatsen. Door een group-order link aan te maken en onderling te delen, kan iedereen zijn/haar voorkeur binnen een bestelling aangeven. 

Sustainable businessmodel
Het Deense moederbedrijf, Hungry Group, laat zien dat het mogelijk is om met lage commissie sustainable te zijn. Drie jaar na de introductie van Hungry.dk draait de service sinds 2016 break even in Denemarken. Volgens Morten Larsen, CEO, Hungry Group, biedt dit voorbeeld perspectief voor de Nederlandse markt: ‘Andere aanbieders vragen hoge commissies en richten zich veelal op consumenten in grote steden. Op het moment winnen wij juist terrein in kleinere studentensteden als Groningen en Delft. Deze steden zijn een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie.’ De komende tijd zal Hungry.nl gestaag moeten blijven groeien om de ambities waar te kunnen maken. Larsen zegt hierover: ‘Dankzij de recente investering in Hungry Group kunnen wij de komende tijd aan de slag om onze positie binnen de markt te versterken en onze dienstverlening verder te optimaliseren.’

Overig nieuws