IENS verandert de manier waarop gebruikers recensies schrijven, hoe deze worden getoond en hoe de cijfers van restaurants tot stand komen. Dit komt de transparantie, eerlijkheid en betrouwbaarheid ten goede.
*Kennis en ervaring*
Daarnaast worden de restaurantgasten die online recensies schrijven zelf ook op hun kennis en ervaring beoordeeld met sterren en titels. Door de 'sterrenrating' van de recensieschrijver zien bezoekers van de site en restaurateurs wie de recensies hebben geschreven en wat de meest betrouwbare zijn.
*Erkenning*
Voor proevers is het leuker om recensies te schrijven, zeker omdat de meest trouwe en actieve proevers ook op een meer tastbare manier worden beloond.
*Eén formulier*
Het maken van een recensie wordt ook eenvoudiger. Vanaf nu is er één recensiesformulier waarin proevers cijfers geven voor Eten, Service en Decor, en hun beoordeling toelichten in een korte tekst. De gehele recensie is na goedkeuring door de redactie zichtbaar op de restaurantpagina.
*Mobiel internet*
Eind deze zomer lanceert IENS een compleet nieuwe mobiele website en een app voor iPhone en Android met de mogelijkheid om direct mobiel recensies te schrijven en online te reserveren.
*In contact met elkaar*
Daarnaast werkt de website aan een verbeterde zoekfunctionaliteit, een herindexering van de complete database, verdere uitbreiding van de proeversprofielen en een omgeving waar restaurateurs direct met de proever kunnen communiceren en de statistieken van hun restaurant kunnen bekijken.
Alle info over de nieuwe opzet vindt u op "deze site":http://www.iens.nl/veelgestelde-vragen/sterren-titels-recensies-en-gewogen-gemiddelde.
~Frank Lindner~
IENS vernieuwt opzet recensies
5 juli 2012