Karma Kebab opent nieuw restaurant in hartje Amsterdam

Auteur: Redactie
Fastservice Opening 30 september 2024
Karma Kebab opent nieuw restaurant in hartje Amsterdam

 

Vanaf 27 september opent Karma Kebab een restaurant in het hart van Amsterdam op Leidsekruisstraat 10. Na het succes van een flagshipstore in Utrecht, en eerdere pop-ups op bekende plekken als Pong House of Ping en de Marktkantine, opent Karma Kebab nu officieel haar deuren in de hoofdstad. Bekend van festivals als Lowlands, is Karma Kebab klaar om de hoofdstad te veroveren met hun plantaardige én smaakvolle kebab.

Deze nieuwe hotspot serveert alles van de inmiddels beroemde kebab in zuurdesem pita’s tot loaded fries, snackplatters en natuurlijk hun geliefde huisgemaakte knoflooksaus. "Kebab heeft een rijke geschiedenis, maar wordt vaak gezien als snelle, vette hap voor na het stappen. Dat is zonde, want kebab heeft een rijke, culinaire geschiedenis", vertelt oprichter Pascal Labrie. "Bij Karma Kebab geven we het gerecht een moderne, plantaardige twist, geïnspireerd op tradities van over de wereld."

Van festivals naar de stad

 

Karma Kebab begon ooit als een gedurfde festivalfoodtruck, maar is inmiddels uitgegroeid tot een foodmerk met vaste locaties. Na de opening van hun eerste restaurant in Utrecht in 2022, is nu Amsterdam aan de beurt. Of je nou zin hebt in een lunch, diner of een snelle snack tijdens het uitgaan, Karma Kebab zit op een handige centrale locatie voor zowel locals als uitgaanspubliek. "We hebben grootse plannen voor de toekomst, maar blijven altijd trouw aan onze roots: lekker eten, lekker flirten en natuurlijk een dansje wagen", aldus Labrie.

Good Karma en lekker eten

Karma Kebab is een merk dat bewust afziet van termen als duurzaamheid en vegan, maar achter de schermen precies weet waar ze mee bezig zijn. Het is dan ook waarschijnlijk het eerste en enige B Corp-gecertificeerde kebab-merk ter wereld. Dit betekent dat niet alleen de gerechten bij de counter heerlijk zijn, maar dat ook aan de achterkant alles goed geregeld is, met oog voor de toekomst van de planeet en zorg voor de mensen met wie ze samenwerken. "Good Karma is not just in the taste", vertelt Labrie. "We willen laten zien dat je met een beetje creativiteit en verantwoordelijkheid een verschil kunt maken."

Blijf op de hoogte!

Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste restaurantnieuws en twee keer per week de digitale nieuwsbrief van De RestaurantKrant ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief.

 

Overig nieuws