Loetje heeft vanaf vandaag een plantaardige biefstuk op het menu: Loetjes Biefstuk Bali 0.0. Daarmee is Loetje de eerste restaurantketen waar een kwalitatief hoogwaardig en volledig plantaardige biefstuk op de kaart wordt gezet.
De nieuwe klassieker wordt geserveerd met de befaamde sambaljus en witbrood. Loetjes Biefstuk Bali 0.0 is eerst beschikbaar in vijf vestigingen. Naar verwachting staat eind dit jaar het nieuwe gerecht in heel Nederland op de kaart.
Meebewegen met de gast
Voor veel Nederlanders is een smaakvolle kwaliteitsbiefstuk synoniem aan Loetje. Het restaurant, dat bekendstaat om de biefstuk met jus, beweegt mee met de gast om zo toegankelijk mogelijk te zijn. Loetje is er namelijk voor iedereen. ‘Wij geloven als Loetje in de keuzevrijheid van ieder individu. We zien in Nederland dat 36 procent van de Nederlanders gemiddeld één of meerdere keren per week vleesvervangers nuttigt*, dus vinden we het belangrijk dat de gast ook bij Loetje kan kiezen wat hij wil. Dan is het natuurlijk geweldig dat we nu een enorm goede en smaakvolle plantaardige biefstuk aan de gasten kunnen serveren’, vertelt Sandra van Halderen, CEO Restaurant Company Europe, de horecagroep achter Loetje.
Doorbraak
Consistente kwaliteit is voor Loetje essentieel. Aan deze doorbraak is een zoektocht van jaren voorafgegaan om het beste product te vinden dat past bij de receptuur van Loetje. Tijdens dit traject is met veel aandacht gekeken naar een partner die aan de kwaliteitseisen van Loetje voldoet. Dat werd Redefine Meat. New Meat van Redefine Meat is een revolutionair, geheel plantaardig product dat qua smaakbeleving niet onderdoet voor een echte biefstuk. New Meat komt daarmee heel dichtbij de huidige biefstukken van Loetje. Niet alleen de smaak, maar ook de structuur en het mondgevoel is van hoogstaande kwaliteit. Het sist in de pan, er lopen ‘vleessappen’ uit, het is gekaramelliseerd aan de buitenkant en rosé vanbinnen. Het ruikt en smaakt naar biefstuk en combineert perfect met de befaamde sambaljus. ‘We kunnen niet wachten om onze gasten deze biefstuk te laten proeven’, aldus Sandra van Halderen.
Blijf op de hoogte
Wil jij op de hoogte gehouden worden van het laatste restaurantnieuws en twee keer per week de digitale nieuwsbrief van De RestaurantKrant ontvangen? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief