De reacties op de eerste editie van Gastvrij Rotterdam van zowel exposanten als bezoekers, waren lovend. Vooral de uitstraling, sfeer en kwaliteit van het publiek werden door exposanten genoemd als sterke
punten van het nieuwe evenement. In totaal brachten 7.135 horecaprofessionals uit heel Nederland een bezoek aan de beurs.
*Bezoekers uit heel Nederland*
Exhibition Manager Robert Melaard blikt tevreden terug op de eerste editie. We zijn bijna twee jaar lang bezig geweest met de voorbereidingen. We hebben altijd voor ogen gehad dat het een kwalitatief hoogstaand en dynamisch evenement moest worden; een nieuw gastronomisch platform van formaat. Daar zijn we denk ik goed in geslaagd. Mede dankzij de waardevolle bijdrages van de Founding Partners en brancheorganisaties die met originele kookdemonstraties en presentaties goed inhoud hebben gegeven aan het gastronomische en informatieve programma van de beurs. Wat ons betreft is het fundament gelegd voor een inspirerende horecavakbeurs in Zuidwest-Nederland, waarbij het opviel dat we nu al bezoekers uit heel Nederland hebben getrokken."
*Erik van Loo en Mario Riddder*
Veel exposanten zagen in Gastvrij Rotterdam een platform om inspirerende masterclasses of kookdemonstraties door bekende chefs te geven. Zo zorgde Unilever Food Solutions voor de nodige dynamiek op de beursvloer met Masterclasses door sterrenchef Erik van Loo en theesommelier Kiona Malinka. Nice to Meat trok veel bekijks met een kookdemonstratie door sterrenchef Mario Riddder. Naast deze presentaties door topchefs stonden er nog ruim 120 andere gastronomische activiteiten op het programma tijdens de beurs.
*Kwaliteit van bezoekers*
De goede kwaliteit van het publiek wordt onderschreven door de profielen van de bezoekers: 81 procent van alle bezoekers is als eind- of medebeslisser betrokken bij investeringsbeslissingen. Bijna de helft van de bezoekers die naar Gastvrij Rotterdam kwamen, is werkzaam als eigenaar, bedrijfsleider of kok van een restaurant. Ook professionals werkzaam in de (party)catering, (zorg)instellingen en recreatie waren met ruim 16 procent goed vertegenwoordigd. De hotelsector was goed voor een kleine 10 procent. Overige bezoekers waren afkomstig uit de fastfood service sector, uit het onderwijs of bezochten de beurs als toeleverancier. Een op de zeven bezoekers kwam speciaal voor een workshop, masterclass, kookdemonstratie, proeverij, debat of wedstrijd naar de beurs.
"Lees hier het verslag van de eerste beursdag van Gastvrij Rotterdam op 23 september.":http://www.hospitality-management.nl/nieuws/aftrap-gastvrij-rotterdam-18565/
Lovende reacties voor Gastvrij R'dam
27 september 2013