Horecagroothandel Makro gaat zich in ons land weer nadrukkelijker richten op ondernemers. Dat vertelt managing director Kef van Helberger in
Het Financieele Dagblad.
*Kleine zelfstandigen en zzp'ers*
Met name kleine zelfstandigen en zzpers worden volgens Van Helbergen nu door niemand in de branche bediend. De nieuwe strategie van de groothandelketen zorgt ervoor dat de rol van non-food verandert. Non-food en food worden namelijk steeds verder geïntegreerd. Makro rolt bijvoorbeeld momenteel een nieuw belevingsconcept uit met onder meer een Koffiewereld. Daar vinden klanten zowel koffiebonen als machines.
*Diensten*
De topman laat verder weten dat er wordt nagedacht over het toevoegen van diensten in de winkel. Als voorbeeld noemt hij een informatieavond over pensioenen, met een goede wijnproeverij erbij. Dat is een manier om klanten te binden, aldus Van Helbergen.
~Christel Tuin~
Makro richt zich meer op horecaondernemers
18 december 2015