Makro richt zich meer op horecaondernemers

18 december 2015
Makro richt zich meer op horecaondernemers

Horecagroothandel Makro gaat zich in ons land weer nadrukkelijker richten op ondernemers. Dat vertelt managing director Kef van Helberger in
Het Financieele Dagblad.

*Kleine zelfstandigen en zzp'ers*
Met name kleine zelfstandigen en zzp’ers worden volgens Van Helbergen nu door niemand in de branche bediend. De nieuwe strategie van de groothandelketen zorgt ervoor dat de rol van non-food verandert. Non-food en food worden namelijk steeds verder geïntegreerd. Makro rolt bijvoorbeeld momenteel een nieuw belevingsconcept uit met onder meer een ‘Koffiewereld’. Daar vinden klanten zowel koffiebonen als –machines.

*Diensten*
De topman laat verder weten dat er wordt nagedacht over het toevoegen van diensten in de winkel. Als voorbeeld noemt hij een informatieavond over pensioenen, met een goede wijnproeverij erbij. Dat is een manier om klanten te binden, aldus Van Helbergen.

~Christel Tuin~

Overig nieuws