De Nederlandse horeca treft de laatste voorbereidingen om de miljoenen gasten een mooi oranjefeest te laten beleven. Deze bijzondere Koninginnedag betekent voor de horeca ongeveer 7 procent meer gasten
dan vorig jaar. Van alle Nederlanders in de leeftijd van 16-64 jaar brengt 44 procent een bezoek aan de horeca op Koninginnedag.
*Plannen*
Vooral hotels, restaurants, fastfoodbedrijven, discotheken en cafés kunnen rekenen op extra gasten. De inwoners van de grote steden hebben meer feestplannen met Koninginnedag dan mensen wonend in de rest van Nederland. Meer dan de helft van alle inwoners van de grote steden heeft plannen om de horeca te gaan bezoeken met Koninginnedag. Van alle gasten die de horeca aan zullen doen heeft slechts een paar procent gereserveerd om zeker te zijn van een plek.
*Gezellig, veilig en verantwoord*
In veel steden kleurt het inmiddels oranje en zijn er vele ondernemersverenigingen hard aan het werk om er een bijzondere dag van te maken. "De horeca is dé ontmoetingsplek voor jong en oud, waar horecaondernemers en hun personeel met veel enthousiasme klaar staan voor de gasten en hun een gezellig, verantwoord en veilig feest te laten beleven", aldus algemeen directeur KHN, Lodewijk van der Grinten.
Foto: Amsterdam Marketing
~Frank Lindner~
Meer gasten horeca op Koninginnedag
29 april 2013