Restaurant treedt op tegen 'no-show'

10 mei 2016
Restaurant treedt op tegen 'no-show'

De medewerkers van KPMG hoeven niet meer aan te schuiven voor een hapje eten bij het Amersfoortse restaurant RAUW. Het bedrijf
is daar niet meer welkom. Volgens eigenaar Maarten van der Heide maakt het bedrijf er de gewoonte van om met een grote groep bij meerdere restaurants te reserveren en op het laatste moment te beslissen waar gegeten wordt. De afvallende restaurants worden dan geannuleerd en zitten met lege tafels.

*Facebook*
Op Facebook plaatste Van der Heide gisteren een bericht over het incident dat die avond gebeurde. Het bericht is inmiddels al meer dan 900 keer geliked. Van der Heide schreef: 'Kijk, wij hebben een uitstekende accountant. Daarom kunnen we ons dit best veroorloven. KPMG maakt er een gewoonte van om bij verschillende restaurants te reserveren, en pas op het laatste moment een keuze te maken waar er daadwerkelijk gegeten word. Zo stond er enkele dagen van tevoren al een reservering in het boek en werd er bij ons vanmorgen nog gebeld om de reservering van 12 naar 15 personen op te schalen. Extra meisje ingezet (lees: dat kost geld). Om 17:30 werd de reservering gecanceld. Een collega heeft vanavond het spel gewonnen. Nou we doen niet meer mee. Bent u, of werkt u bij KPMG? Weet dan: u bent niet langer welkom bij RAUW. Voor u 10 anderen. Sterker nog, we gaan nog liever dicht. Veel plezier bij onze collega's, die dit hopelijk ook lezen.' Van der Heide wil met dit verhaal een statement maken tegen 'no-show', het fenomeen waarbij mensen die en tafel gereserveerd hebben niet op komen dagen, of op het allerlaatste moment afbellen.

~Christel Tuin~

Overig nieuws