Ribsfactory viert 5-jarig jubileum

Auteur: Roy Spijker
28 juni 2017
Ribsfactory viert 5-jarig jubileum

Ribsfactory bestaat vijf jaar. De afgelopen jaren is Ribsfactory gegroeid van één naar negen vestigingen en naast maaltijden in de restaurants, kun je in bijna alle steden thuis genieten via Ribsfactory Delivery. Het grill- en steakhouse is gespecialiseerd in spareribs, steaks en burgers. De vlotte gastvrije bediening en het overzichtelijke en aantrekkelijk geprijsde aanbod maakt Ribsfactory tot een succesformule.

De eerste vestiging is vijf jaar geleden geopend in Eindhoven. Momenteel is één van de snelst groeiende steakhouse formules van Nederland. Martijn Siebelink (directeur) en Martijn Lensing (eigenaar) openen de komende jaren meer vestigingen. ‘Ribsfactory maakt al vijf jaar uitsluitend gebruik van pure en eerlijke ingrediënten. Daardoor merk je dat deze formule werkt. De komende jaren staan in het teken van groei in restaurants en Ribsfactory Delivery,’ aldus Siebelink. Oprichter en eigenaar Martijn Lensing is al bijna 20 jaar werkzaam in de horeca. Naast Ribsfactory is hij actief in diverse horecaformules zoals restaurants, eetcafés en uitgaansgelegenheden.

Topkwaliteit
Verse producten van topkwaliteit staan centraal bij Ribsfactory. Alle gerechten zijn gemaakt van 100% pure en eerlijke ingrediënten, zonder toevoeging van kunstmatige kleur-, geur- en smaakstoffen. Het vlees wordt gegrild op open vuur van lavagrills waardoor gasten altijd de authentieke grill-bbq- smaak kunnen verwachten. De temperatuur van de grill kan oplopen tot wel 400 graden celsius, waardoor sappen en smaken van de burgers, steaks en ribs behouden blijven. Alle gerechten van Ribsfactory worden huisbereid, er wordt dus geen gebruik gemaakt van halffabricaten.

Campagne Ribsfactory '5 weken feest'
Onlangs startte de campagne ‘5 weken feest’ waarbij Ribsfactory gasten wil bedanken voor het vertrouwen in Ribsfactory. Speciaal voor deze gelegenheid is het FavoRibs menu samengesteld. Vijf spareribs met vijf favoriete marinades van de afgelopen jaren in één gerecht. Daarnaast maken gasten bij elke bestelling kans op mooie prijzen in zowel restaurants als bij thuisbezorgen via Ribsfactory Delivery. Deze campagne is nu al een groot succes. Hogere bezoekersaantallen, omzet en engagement op social media kanalen laten zien dat Ribsfactory een sterk merk is dat de komende jaren gaat groeien.

Ambitie
Ribsfactory wil de komende jaren verder groeien naar zo’n vijftig locaties in de Benelux. Om deze groei gecontroleerd te realiseren heeft Ribsfactory naast eigen beheer, zijn formule ook gefranchised. Met negen vestigingen, een beproefde formule en optimale ondersteuning van het hoofdkantoor ligt er een gezonde basis om uit te bereiden met franchisevestigingen.

Door samen te werken met echte Ribs-minded ondernemers worden de beste eigenschappen van het bedrijf met lokaal ondernemerschap gecombineerd. Ribsfactory is een full-franchiseformule. Dit betekent dat het assortiment, inrichting, uitstraling, marketing, reclame en publiciteit van alle vestigingen bepaald wordt door de franchisegever. Dit zorgt voor een samenhangende formule waardoor de gast zich vertrouwd voelt en graag terugkomt. En dat zien ze bij Ribsfactory graag.

Overig nieuws