Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, heeft in het eerste half jaar wereldwijd meer dan 412 miljoen bestellingen binnengekregen, wat een toename van 61 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar betekent. Vooral in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland was de groei fors, maar ook in Nederland werden meer bestellingen geplaatst. Ondanks deze groei leed het bedrijf een verlies van 486 miljoen euro.
In ons land is in de afgelopen zes maanden het aantal bestellingen gestegen met 37 procent, waardoor het op 31,4 miljoen uitkwam. Hiermee was 120 miljoen euro omzet gemoeid. Wereldwijd noteerde het bedrijf een omzet van 1,7 miljard euro. Met Grubhub erbij (het recent overgenomen bedrijf) bedraagt de omzet 2,6 miljard euro. Het aantal gebruikers van het platform is met 21 procent gestegen naar 98 miljoen. Vooral in Duitsland en het VK ging het aantal bestellingen het afgelopen halfjaar enorm omhoog: met respectievelijk 62 en 76 procent.
Door de snelle groei en de overname van Grubhub in juni werden er hoge kosten genoteerd, waardoor er onder de streep toch een fors verlies werd genoteerd.