Bezorgdienst Takeaway, bekend als moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft 30 procent meer orders verwerkt in het eerste halfjaar van 2018. Er werden 41,7 miljoen bestellingen geplaatst bij het bedrijf. De omzet steeg met 42 procent naar 110,2 miljoen euro in de eerste zes maanden, zo meldt het bedrijf vandaag. Ter vergelijking: vorig jaar werd in dezelfde periode een omzet gedraaid van 77,4 miljoen euro.
In Nederland werden 21 procent meer bestellingen geplaatst en de omzet steeg met 34 procent.
In Duitsland steeg het aantal bestellingen met 34 procent, waardoor Takeaway sinds mei voor het eerst meer orders verwerkt in Duitsland dan in Nederland.
Ondanks deze positieve cijfers lijdt Takeaway nog altijd verlies. Het verlies daalde van 21,8 miljoen euro in de eerste zes maanden van 2017 naar 14,7 miljoen euro in de eerste zes maanden van 2018. Binnen twee tot drie jaar hoopt het bedrijf zwarte cijfers te noteren.