Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft in de eerste maanden van 2019 71 miljoen orders verwerkt. daarmee groeide het aantal orders ten opzochte van het eerste halfjaar van 2018, met maar liefst 70 procent.
Met de flinke groei aan orders, groeide ook de omzet van 110 miljoen euro naar 185 miljoen. Ondanks deze rooskleurige cijfers draaide het bedrijf wel een verlies van 37 miljoen euro. Maar winst maken heeft voor CEO Jitse Groen op dit moment nog niet de prioriteit. "Takeaway.com zal duurzame groei blijven verkiezen boven winst".
In Nederland groeide het aantal orders met 18 procent en de omzet met 24 procent, resulterend in een regionale EBITDA (handelsresultaat) van 29 miljoen euro. Dat was 25 miljoen een jaar eerder. In Nederland kreeg het bedrijf 18 miljoen klantbestellingen te verwerken.
Takeaway.com is in gesprek met zijn Britse branchegenoot Just Eat over een overname, maar verdere details wil het Nederlandse bedrijf van oprichter Jitse Groen nog niet geven.
Dominante positie
De gesprekken zijn al enige tijd aan de gang. Eerder vertelde Groen nog dat een dominante marktpositie innemen in Groot-Brittannië vrijwel ondenkbaar zou zijn, gezien de dominante positie van Just Eat aldaar. Uiterlijk op 24 augustus 17.00 Britse tijd moet takeaway.com een bod uitbrengen, want dat schrijven de Britse beursregels voor.
Dit voorjaar interviewden we CEO Jitse Groen. Het volledige interview met lees je hier.