Takeaway.com publiceerde zojuist een 'orderupdate' voor het derde kwartaal van 2019. De zaken gaan goed voor het Nederlandse bedrijf: er werd 'overall' 87 procent meer besteld in het derde kwartaal. Duitsland spant de kroon: daar werd maar liefst 136 procent meer besteld!
Verklaring van Jitse Groen, CEO van Takeaway.com: "Takeaway.com handhaafde zijn sterke ordergroei in de zomer. Terwijl we de groei blijven verkiezen boven de winst, is het bedrijf nu EBITDA-positief, zowel in Nederland als in Duitsland en voor het bedrijf als geheel."
Enkele cijfers:
- Takeaway.com verwerkte 41,6 miljoen orders in het derde kwartaal van 2019, een stijging van 87% ten opzichte van het derde kwartaal van 2018, gedreven door zowel organische groei als acquisities.
- In Oostenrijk is de merknaam veranderd van Lieferservice.at naar Lieferando.at om te profiteren van het spill-over effect van onze sterke naamsbekendheid in Duitsland.
- De uitrol van Scoober werd voortgezet met de uitbreiding naar vier extra steden in het derde kwartaal van 2019. Scoober is nu actief in 73 steden in tien landen. Het bedrijf zal blijven investeren in uitbreiding naar meer nieuwe steden, voornamelijk in Polen, waar onlangs McDonald's aan ons aanbod is toegevoegd.
- Op 5 augustus 2019 kondigden Takeaway.com en Just Eat plc een aanbevolen combinatie van alle aandelen aan, die zal leiden tot een van de grootste voedselleveranciers ter wereld, met schaalgrootte, strategische visie, toonaangevende capaciteiten, leidende posities in aantrekkelijke markten en een gediversifieerde geografische aanwezigheid. Momenteel wordt verwacht dat de aandeelhouderscirculaire van het bedrijf eind oktober 2019 zal worden gepubliceerd en dat de BAVA in december 2019 zal worden gehouden. Mits aan de voorwaarden wordt voldaan, waaronder de goedkeuring van de aandeelhouders en het overlegproces met de ondernemingsraad door Takeaway.com in Nederland, wordt de transactie naar verwachting rond het einde van het jaar afgerond.