Na het succesvol openen van meerdere locaties in Amsterdam, Berlijn en Ibiza, start award winnaar THE BUTCHER een franchiseregeling. THE BUTCHER heeft op dit moment 6 vestigingen in Europa (naast de award winnende foodtruck ‘THE BUTCHER On Wheels’) en in de toekomst loopt de teller op tot maar liefst 80 vestigingen wereldwijd.
Naar verwachting zullen deze burgerbars in de komende vijf jaar samen een omzet genereren van meer dan 100 miljoen. De cijfers zijn ambitieus, toch blijft de focus op kwaliteit boven kwantiteit. ''Als een groep die meerdere restaurantconcepten beheert moeten we gefocust blijven. Daarom hebben we besloten een high-end franchiseprogramma op te zetten om THE BUTCHER naar steden over de hele wereld te brengen'', legt Stephanie Juliet Pearson, CEO van THE ENTOURAGE GROUP, uit.
Sinds 2012 brengt het Amsterdamse THE BUTCHER, door horecaondernemer Yossi Eliyahoo, high-end fastfood naar populaire locaties door heel Europa. In 2017 alleen al, zorgde de 'bloody delicious' burgers voor een omzet van ruim 12 miljoen euro. Met het nieuwe franchiseprogramma kan ook de rest van de wereld binnenkort het succes van THE BUTCHER proeven. Of het nu gaat om een informele lunch, pre-clubbing hap of het stillen van nachtelijke trek; THE BUTCHER is favoriet van de kosmopoliet. De burgerbar wordt geroemd om kwaliteitsburgers, de relaxte omgeving maar toch internationale allure die het design met zich meebrengt. Het karakter van THE BUTCHER staat voor kwaliteit, service en consistentie waarbij vakmanschap domineert.