TheFork en SevenRooms Inc kondigen strategisch partnerschap aan

Auteur: redactie
14 september 2021
TheFork en SevenRooms Inc kondigen strategisch partnerschap aan

TheFork, het online reserveringsplatform voor restaurants, kondigt vandaag een strategisch partnerschap aan met SevenRooms, een internationaal horecaplatform voor optimale gastervaringen en retentie. In een steeds digitaler wordende wereld en op weg naar herstel voor de restaurantbranche, hebben TheFork en SevenRooms hun krachten gebundeld om een exclusieve en unieke combinatie van diensten aan te bieden die erop gericht is restaurants te helpen meer online reserveringen te ontvangen en tegelijkertijd hun ‘front-of-house’ en gastenervaringen naadloos te beheren. Het partnerschap zal actief zijn in Nederland, België, Italië, Frankrijk, Spanje, Zweden, Australië en het Verenigd Koninkrijk. 

Restaurant Celia in hotel Kimpton De Witt

Er vindt een integratie plaats bij beide bedrijven; partnerrestaurants van TheFork kunnen toegang krijgen tot het datagestuurde platform voor locatiebeheer en marketingautomatisering van SevenRooms, dat uitgebreide functionaliteiten biedt bovenop de uitgebreide online reserverings- en optimalisatiebeheer technologieën van TheFork. SevenRooms-partnerrestaurants zullen gebruik kunnen maken van TheFork's uitgebreide netwerk van miljoenen consumenten, waardoor zij hun stoelen beter kunnen bezetten en nieuwe gasten kunnen aantrekken. De combinatie van deze geavanceerde tools zal gezamenlijke partnerrestaurants helpen sterkere gastrelaties te ontwikkelen en uitzonderlijke ervaringen op locatie te leveren die nieuwe gasten omzetten in terugkerende bezoekers.

Jos van Hunen, Hotelmanager Kimpton De Witt: “Door de samenwerking met SevenRooms kunnen we extra service bieden. Als gasten bijvoorbeeld geen beschikbare tafel kunnen vinden in ons restaurant Celia, kunnen we hen de beschikbaarheid tonen van één van onze andere restaurants zoals Jansz. of Pulitzer Garden in het Pulitzer hotel. Hierdoor voorkom je een teleurstelling bij de gast en is je bezetting optimaal bij alle restaurantlocaties.” 

"Innovatie en wendbaarheid maken deel uit van ons DNA, en al meer dan 15 jaar werkt TheFork samen met belangrijke digitale spelers om aan onze restaurants het beste aanbod en de beste technologie te bieden", aldus Almir Ambeskovic, CEO van TheFork. “In de afgelopen jaren heeft de restaurantindustrie een enorme evolutie doorgemaakt, waarbij restaurants nog geavanceerdere tools nodig hebben om complexe operationele uitdagingen aan te gaan. Bij TheFork hebben we die trends zorgvuldig geanalyseerd en gezocht naar de beste manier om onze partners te helpen. Daarom hebben we besloten om samen te werken met SevenRooms. Met deze samenwerking lost TheFork de complexiteit van operaties op voor alle soorten restaurantsegmenten. De combinatie van hun geavanceerde technologie samen met TheFork's uitgebreide consumentenbestand en mogelijkheden voor yield management is uniek in de markt.”

“SevenRooms heeft er altijd naar gestreefd om de meest open en verbonden front-of-house technologie te worden die beschikbaar is voor horeca. Onze samenwerking met TheFork, het grootste wereldwijde consumentennetwerk ter wereld, zal ons helpen om dat te blijven doen”, zegt Joel Montaniel, CEO en oprichter van SevenRooms. “Door deze samenwerking helpen we restaurants om consumenten te ontmoeten en komen we onze belofte na om restaurants altijd op de voorgrond te plaatsen door hen te helpen rechtstreeks in contact te komen met gasten via de boekingskanalen waar ze het meest om geven. Aangezien de internationale groei van SevenRooms exponentieel is toegenomen, is deze deal ongelooflijk aantrekkelijk voor onze restaurantklanten die meer stoelen willen vullen via de boekingskanalen met grote netwerken zoals TheFork en TripAdvisor. We zien uit naar onze voortdurende samenwerking terwijl we ons bedrijf blijven opschalen in belangrijke internationale markten.”

Digitale transformatie van de horeca

Dit partnerschap volgt op een jaar van uitgebreide ondersteuning door zowel TheFork als SevenRooms. Nu de horeca wereldwijd een digitale transformatie ondergaat als gevolg van COVID-19, hebben beide bedrijven zich gericht op het bieden van oplossingen die de digitalisering van restaurants ondersteunen, hen helpen bij het navigeren door sluitingen en onzekerheid en uiteindelijk inspelen op de behoeften en eisen van een veranderende consument. Tijdens de pandemie heeft TheFork gewerkt als digitale bondgenoot voor restaurants en heeft bijna 30 miljoen dollar besteed om de sector te helpen zich aan te passen en te herstellen in de 22 landen waarin het actief is. Op dezelfde manier ontwikkelde en introduceerde SevenRooms nieuwe producten voor restaurants om veilig te heropenen en nieuwe inkomstenstromen te stimuleren, terwijl het tegelijkertijd meer dan US $10 miljoen aan licentiekosten subsidieerde om financiële problemen te verminderen. Door de kracht van twee technologieën van wereldklasse te combineren, zullen TheFork en SevenRooms restaurants uitrusten met de tools die ze nodig hebben om nieuwe uitdagingen aan te gaan, sneller te herstellen en hun bedrijf te laten groeien in een nieuw tijdperk voor gastvrijheid. 

Deze samenwerking zal de komende maanden in belangrijke markten worden geïmplementeerd terwijl de teams werken aan de integratie van de technologieën om restaurants en consumenten het beste aanbod te bieden. 

Overig nieuws